- tor 23 jan 2014, 12:55
Det går att byta utan att plocka ner främre kofongaren,lite trixigt med det går att göra med lite tålamod
Moderator: Moderatorer
svmh906 skrev:nej då köp ett "fiskben" å bänd ut eller en plastsmör knivTobzter skrev:Ja tycker de är så gott som omöjligt att byta lampor utan att ta bort kofångaren. .men de är ja de..sen är det så smidigt att ta väck lyktorna ;)Mina plastlister på kofångaren är lackerade i samma färg som bilen, blir det inte repor när man ska bända loss den?
Tobzter skrev:Se bara att stå i ett varmgarage så att plasten inte spricker i kylansvmh906 skrev:nej då köp ett "fiskben" å bänd ut eller en plastsmör knivTobzter skrev:Ja tycker de är så gott som omöjligt att byta lampor utan att ta bort kofångaren. .men de är ja de..sen är det så smidigt att ta väck lyktorna ;)Mina plastlister på kofångaren är lackerade i samma färg som bilen, blir det inte repor när man ska bända loss den?
volvofantast skrev:Det går att byta utan att plocka ner främre kofongaren,lite trixigt med det går att göra med lite tålamodAntingen blir det så här eller verkstan, förmodligen verkstan, bilen ska in på service ändå snart.

milktrucker skrev:Det ser ut sådär, i din bild på vänster sida har du svarta plastlådan, den är i vägen så jag kommer knappt åt med handen. Gummiskyddet bakom lampan fick jag bort men sen när jag skulle in med handen för att få loss lampan var det svårt/omöjligt att komma åt upplevde jag det som, men enligt manualen ska det gå. Jag skulle vilja ha bort plastlådan som har elektronik/dator i sig, går det att få bort på lätt sätt utan att jag förstör något?
kan det verkligen vara så svårt att byta lampa här?
jag klarar ju av att byta på vår V70 utan några problem, hur ser det ut under luckan på din bil då?
svmh906 skrev:Ingen som vet hur man får loss svarta plastlådan?När jag bytte på min så behövde jag inte ta bort den,vet inte om man ta loss den.
MicroMek skrev:Inte heller jag tog bort den - däremot tog jag av locket på elektronikboxen (svarta plastlådan). Och jag tog bort påfyllningsröret till Spolarvätskan. Här står det exakt hur jag gjorde....Ok, tack, kanske ska testa att få loss lampan igen i helgen.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a