Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av M52TU
Adamp skrev:Hitta dom http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... LVO-74094/
Art: 74094
Om du ska byta dom så kan du ta hjälp av denna videon:

Lycka till! :D

Tack! Denna dyker inte upp om jag använder mitt regnummer. Den verkar inte heller listas om man väljer modellen manuellt (2,5 10v -96).

Jag har bytt hjullager på en 850 för en massa år sedan, minns det som ganska omkomplicerat, men ska kika länken ändå.
Användarvisningsbild
av Nexus
behövs ingen press så bara byta en navsatts är ju simpelt
av *pettson*
Lucif3r skrev:Ja, byta hjullagret är inga konstigheter. Det som är det jävliga är att få ur drivaxeln ur lagret... Speciellt om dom är limmade -.-...
Inget problem alls. OM.. det inte ska användas igen.
Ska det inte användas igen så gäller det att få upp 80-100 graders värme bara i navet. då mjuknar limmet och det är bara att pressa ur lite snabbt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Inget problem alls. OM.. det inte ska användas igen.
Ska det inte användas igen så gäller det att få upp 80-100 graders värme bara i navet. då mjuknar limmet och det är bara att pressa ur lite snabbt.
Med "det" antar jag att du menar hjullagret? Hur bär man sig åt OM 'det' ska användas igen?

Jag värmde visserligen med värmepickan, men inte blev det något bättre. Men förmodar att jag aldrig kom upp i tillräckligt hög temp. borde skaffa en sån där infraröd temp. mätare
Nåja, det bra att veta tills nästa gång :roll:
av M52TU
När började Volvo limma hjullager och drivaxlar? Gjordes det från fabrik, eller skedde det endast efter klagomål från kund?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Verkar vara lite si och så det där med limningen. Jag har för mig att dom började limma dom pga. något missljud som kunde bli, eller ett litet 'glapp' mellan splinsen...
... Eller så blandar jag ihop det med något annat... Bah, vissa är limmade och vissa är inte limmade iaf, så mycket vet jag :p
Användarvisningsbild
av kazper
När jag bytte mitt framhjulslager köpte jag en komplett på Tradera. finns hur många som helst som säljer till fasta priser och med bra kvalité..
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]