...

Moderator: Moderatorer

Fick några svettpärlor i pannan tidigare i morse, mötande bil som kanade ut mot gropen i den snövall som blåst upp på vägen. Han styrde emot med fullt rattslag och när det väl högg tag så var han ju på väg rakt mot mig, han rattade febrilt det såg jag och det klarade sig utan sammanstötning. Så där hade man en jäkla tur!
Tyvärr hamnade denna händelsen mitt i skarven för två filmer (2min intervall, och här ser man tydligt att det missas en en del mellan filmsnuttarna) så det är inget att lägga upp här...
joel80 skrev:Nu jävlar.. en ny olycka.. Det small i filen bredvid mig idag på väg in till Stockholm!

[youtube]DnFzPRVp5j4[/youtube]

Typiskt fall av "dålig fokus" i trafiken! Undrar om det var GPSen, mobilen eller stereon som var högre prioriterad än trafiken runtomkring.

Han hade för övrigt klarat sig med Volvos autobroms! :)
Eller hur! :P Dom skulle ena bytat plats! Men han körde som körde volvon klarade sig ju ifrån whiplash iaf med Volvos skydd!
Här kommer nästa film med veckans klipp. :)
Jag börjar med en längre version av krocken, man kan se hur han under kilometern innan krocken åker fram och tillbaka i filen och tappar kollen på hur långt han har till den framför. Jag såg inte om det var en mobil, men något med skärm pillade han på.. det lutar ju åt ett SMS eller så då han höll på så länge.

Sen är det lite andra saker som irriterade i veckan också. :)
[youtube]NU1Yef2E8yg[/youtube]
Satte ihop en till film..
Mest folk som inte kan köra på motorväg... inga rondeller den här gången..
Lite surt nog så missade jag en videofil på en fyrhjuling som struntade i högerregeln och tänkte blåsa in i min vänstersida.. strömmen hade åkt ur cigguttaget! :evil:

[youtube]5DjkvbpdxIQ[/youtube]

Jag kanske är dryg som blinkar åt folk i mittfilen.. men jag blir lite irriterad när det är tomt och jag för att kunna göra en laglig omkörning måste byta fil 4 gånger. I klippen ovan ligger jag under hastighetsbegränsningen också.. så dom jag kör om ligger en bra bit under, då kan man faan ligga till höger!
Sovandet i mittfilen gör även mig fruktansvärt irriterad. Bara för att det kommer en lastbil varannan kilometer så ska man inte ligga kvar i mitten!
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle behövt line assistant också i såfall.. :)
Första filmerna från mig, tyvärr handlar det mestadels om min egen bil/körning... ;)

Kom för långt ut i kanten och plöjde rakt ut, dom hade plogat väldigt långt ut så det var lätt att missta var vägkanten fanns.

[youtube]b_OoPUVCI34[/youtube]

Efter att ha fått hjälp av bärgare så tog jag mig en bit där jag kunde få bort mycket av snön som fastnat, vände sedan hemåt igen och upptäcker att linjebussen kanat av på nästan exakt samma ställe.
Man kan ana mina spår i filmen, 20m framför bussen.

[youtube]oLGKIELPDRA[/youtube]

Bild
Bild

Just nu står bilen inne för upptining, verkar ha klarat sig förhållandevis bra.
Det enda som sett hittills är att stänkskyddet höger fram har lossat.
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 356

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]