Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Pioneer är generellt sett bra, så den bör nog funka.
Själv köpte jag denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-150ubg.html i mellandagarna för 390kr, och jag är faktiskt väldigt imponerad över hur mycket inställningar det finns att leka med :)
Och ljudet är riktigt bra också, orginalhögtalarna gick ifrån "extremt dåliga" till "helt ok" :roll:

Så är man inte ute efter massa funktioner och massa lågnivåutgångar, utan bara vill ha något enklare att lyssna på MP3 i så kan jag starkt rekommendera den där :P

Ojj, se där ;) haha..
Jag är inte ute efter något med massa funktioner eller lågnivåutgångar eller liknande, det jag vill ha är en 2din stereo med Aux / usb ingång, som är så billig som möjligt typ :p haha, anledning till 2din är för att jag vill täcka upp ytan i v70n där den ska sitta! har du förslag på nåt annat man kan fylla ut med som är "mörkt" och kanske med typ någon blå belysning så är det inte fel heller, men hur gör man när man kopplar om original stereon som är 2din, och om man har sån special kabel som ni länkade här, till en 1din stereo? Blir inte det knas?
Nej, det är ISO-standard. Alla eftermarknads stereos följer denna standard. Pioneer brukar dock ha annan kontakt på just stereon, men det medföljer en adapter som man kopplar mellan stereon och ISO-kontakten. Enkel- eller dubbeldin spelar ingen roll, det är fortfarande bara ström och högtalarkablar som går i den kontakten (och i vissa fall kabel för ratt-fjärrkontrol, vilket vi inte har på våra bilar så det är irrelevant).

Ja, själv har jag ju det vanliga prylfacket under stereon. Dock har jag byggt om mitt till en mätarhållare https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_bb2201262153P83cb.jpg :)
Fast jag är rätt sugen på att skaffa en dubbeldin med GPS och allt det där... Men dom kostar ju en slant :roll:
Ja, det har jag sett på andra sidor o bilder att folk har.. men jag har ju ingen turbo i min v70, så det känns som om det skulle bli rätt tomt i det facket, tror nog att jag kör på en 2din iallafall..

Men när jag ändå har dig här på tråden! Inredningen vid mittenkonsollen (det som du har i trä, vilket jag också har, kan ta bild senare) Hur får man bort det?
Min gamla v70 som är pajj, står här utanför på vägen och i den så är det mörkblå/grå inredning, som jag personligen tycket är mycket snyggare. Då jag aldrig har mekat med bilar något speciellt tidigare (trots intresse) så vill jag inte försöka för mkt för risk att förstöra det.
Om du menar den som stereon osv sitter i så är den är skruvad bakifrån, lagom omständigt att komma åt :roll: Exakt vart alla skruvar sitter vet jag inte, har aldrig tagit bort den :)

Om du därimot menar den panelen vid växelspaken/handbromsen så är den skruvad underifrån. Den lossas genom att skruva ur 2st M8 bultar som sitter under armstödet, under en lucka. Sen lossar man den gråa panelen runt handbromsen genom att dra den mot förarsätet (sitter rätt duktigt). Sen lossa alla kablar du kan se. Ta bort panelen där sätesvärmarknapparna sitter och dra upp damasken runt växelspaken.
Sen är det bara att lyfta hela skiten i bakkant och dra lite bakåt, lossa dom övriga kablarna du inte kom åt tidigare, sen lirka och trixa tills skiten blir fri från handbroms och växelspak.. Sen är det bara vända uppochned på den och skruva loss panelen.
... Eller så kan du göra dom dom gjort i min bil - ta en kofot eller liknande och bara bryt bort panelen :roll:
Jag menar båda de panelerna ja, samt så vill jag byta den ljusa inredningen mot den mörka som jag har i min gamla V70.. Mycket snyggare, men antar att det är ungefär lika jobbigt.. Så jag får lugna mig med de grejerna ;)
Tack så jättemycket för svar Lucifer!

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok