Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan försöka i alla fall :-)

Det liksom dunkar till i hela bilen när man släpper eller trampar på gasen. Inte ljudmässigt utan en vibration i ramen. det känns som en miniseghet/glapp i 50 millisekunder innan motorn driver hundra procent.

Det är framför allt i de högre växlarna det märks 3,4,5.
Har det samme og det kjennes ut som slakk i motorfestene. Mekanikeren på Bilia har sett på dette og mener at motoren ikke gjør unormalt stort utslag ved gasspådrag men sier at det nok er noe myk gummi i motorfestene og at jeg må regne med litt slakk da det er tatt såpass mye krefter og dreimoment ut av en forholdsvis liten motor. 2010 V70 Drive.
Ok. Bilförsäljare menade på att detta var normalt. När jag talade med en föredetta Volvomekaniker på mitt jobb sa han att min beskrivning låter som något som kan knytas till motorfästena alt. vaggan där motorn sitter i. Om vaggan är felaktigt positionerad i förhållande till övrigt kan detta ge liknande synptom. Man bör då lossa vaggan från ramen, justera sedan montera tillbaks.

Har själv inte kikat på hur motorn är monterad.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]