Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johansson666
Nä fredag i morgon. Men tänkte om bilen ändå är på lyften och sånt så kanske man kan kolla något annat oxå om det är bra i kablarna
Användarvisningsbild
av taxi
Om koden är med från start så är det nog ingen idé att kolla tandringarna på drivknutarna, om givaren är ok men inte tandringen så borde den inte klaga förrän du kört en bit.
Så återkom när du mätt.
(Det skadar ju så klart inte att kolla och göra rent givare och ringar)
av johansson666
Så bra utslag på givarna och kransarna var fina oxå även givarn funka på kompisens V70 vad kan då vara felet med att jag får den felkoden?
Användarvisningsbild
av taxi
Om du mätte i kontaktstycket på det sätt jag föreslog och allt verkade ok så återstår bara boxen. Fast när dom går sönder brukar det börja med falsk felkod från höger bak. Men läs på om lödningar i boxen så får du bedöma själv om du klarar av det.
av johansson666
Det var min största fasa att jag var tvungen att köpa en ny eller försöka få isär det där ihop gjutna locket
av johansson666
Nu har jag åter igen mätt och jag har bytt givare kollat kransen jag har kollat relät. Och allt är bra mycket fint. Med allt. Bara. Styrboxen kvar. Men om jag får utslag från kontakterna till givaren så borde la den vara bra ???
av johansson666
Ja jag hoppas jag gjorde rätt. Jag sätte i dom i kontakten och jag fick utslag. Men jag förstår inte hur. Det ska ändra sig på mätarn igenom att man surrar på hjulet för kontakten är ju inte på givaren när jag mäter
Användarvisningsbild
av taxi
Kan du berätta mer detaljerat hur du har mätt? Jag får intrycket av att du mätt boxen, och inte i kontaktstycket?

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]