Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jayjay
Hej!

Jag tänkte kolla om någon här har erfarenhet av olika skydd/överdrag till baksätet i en V70 II?
Det är nämligen dags för tillökning och jag vill gärna skydda baksätet från kladd och spill :D

Tanken var först att handla på volvo, men efter att ha fått prisuppgift blev jag lite snål och tittade runt efter andra alternativ.

Biltema har detta: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... ate-39734/
Kanske inte världens snyggaste, men en tiondel av priset på volvos variant :)

Har någon här erfarenhet av biltemas överdrag, eller förslag på andra skydd som funkar bra och inte kostar skjortan?
Det där du länkar till är ju inte det snyggaste (läs skitfult) men jag hade det för länge sedan när vår dotter var liten, helt ok, och man kan ju klippa till det som man vill ha det typ. Det följde med lite fstkrokar och grejjer har jag för mig.

Jag var ganska glad är jag kunde slänga ur överdraget med spyan på och lägga upp barnstolen i takboxen och köra vidare i en luktfri bil.

/Mrtim
MartinS skrev:Det där du länkar till är ju inte det snyggaste (läs skitfult) men jag hade det för länge sedan när vår dotter var liten, helt ok, och man kan ju klippa till det som man vill ha det typ. Det följde med lite fstkrokar och grejjer har jag för mig.

Jag var ganska glad är jag kunde slänga ur överdraget med spyan på och lägga upp barnstolen i takboxen och köra vidare i en luktfri bil.

/Mrtim
Vad hände med barnet?
av poan
Hej
Som skydd I baksätet ( när barnbarnen är merd), använder jag min gamla fina ylle-filt som jag fick för 66 år sedan. Docjk så finns det ingen Volvo-logga på den. Men det skiter barnbarnen I. Liksom jag.

P-O
Användarvisningsbild
av SvenB
poseidon skrev:
MartinS skrev: Jag var ganska glad är jag kunde slänga ur överdraget med spyan på och lägga upp barnstolen i takboxen och köra vidare i en luktfri bil.
/Mrtim
Vad hände med barnet?
Ja det framgår ju inte, men jag förmodar att det inte satt kvar i barnstolen när den hamnade i takboxen. :D :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är ju för att klä in hela baksätetsutrymmet. Det passar om man skall ha hund där bak men knappast om någon vill sitta där också.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]