- sön 21 jan 2007, 13:34
Tjena.
Nu har jag köpt mig en liten häftig bil - mp3. Kvaliten är sjukt bra. Läste tidigare på forumet om att vissa vill kunna spela upp sina mp3 spelare i bilen. Svaret enligt de flesta då var att den enda man kunde göra var att köpa en ipod.
Det finns ju även andra sorters bil - mp3 ute på marknaden här i sverige. men den här är väldigt mycket smidigare jämfört med de jag har kollat på här i sverige. tillskillnad från de som finns i sverige så är det absoult inte mycket kabel som behövs här. Man kopplar in den enkelt i cigarett tändarens uttag.
En annnan sak som finns på den här är USB uttag. Detta innebär alltså att man kan koppla ett USB minne (som man fyllt på med musik) och kan sedan lyssna på det via bil - mp3:n. På sidan kan man även koppla in vilken mp3 som helst. Detta genom att koppla in en kabel i hörlursuttaget till mp3:n och andra änden kopplas in i bil - mp3:n
Som sagt så är det >Underbar< kvalite på ljudet. Man hör inga störningar alls.
Man kan lyssna på bil - mp3:n på följande frekvenser (MHz):
|87,7|87,9|88,1|88,3|88,5|88,7|88,9|
Eller;
|106,7|106,9|107,1|107,3|107,5|107,7|107,9|
Bilder:
En Bild på hur det ser ut med bil - mp3:n utan något inkopplat

USB inkopplad i bil - mp3:n

Så här kan det se ut med en ipod inkopplad

Den är inte så jätte stor heller

Här kopplar man in USB:n

Närbild från sidan

Kommentera gärna :)
Nu har jag köpt mig en liten häftig bil - mp3. Kvaliten är sjukt bra. Läste tidigare på forumet om att vissa vill kunna spela upp sina mp3 spelare i bilen. Svaret enligt de flesta då var att den enda man kunde göra var att köpa en ipod.
Det finns ju även andra sorters bil - mp3 ute på marknaden här i sverige. men den här är väldigt mycket smidigare jämfört med de jag har kollat på här i sverige. tillskillnad från de som finns i sverige så är det absoult inte mycket kabel som behövs här. Man kopplar in den enkelt i cigarett tändarens uttag.
En annnan sak som finns på den här är USB uttag. Detta innebär alltså att man kan koppla ett USB minne (som man fyllt på med musik) och kan sedan lyssna på det via bil - mp3:n. På sidan kan man även koppla in vilken mp3 som helst. Detta genom att koppla in en kabel i hörlursuttaget till mp3:n och andra änden kopplas in i bil - mp3:n
Som sagt så är det >Underbar< kvalite på ljudet. Man hör inga störningar alls.
Man kan lyssna på bil - mp3:n på följande frekvenser (MHz):
|87,7|87,9|88,1|88,3|88,5|88,7|88,9|
Eller;
|106,7|106,9|107,1|107,3|107,5|107,7|107,9|
Bilder:
En Bild på hur det ser ut med bil - mp3:n utan något inkopplat

USB inkopplad i bil - mp3:n

Så här kan det se ut med en ipod inkopplad

Den är inte så jätte stor heller

Här kopplar man in USB:n

Närbild från sidan

Kommentera gärna :)