Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tupac_z
Tjena.

Nu har jag köpt mig en liten häftig bil - mp3. Kvaliten är sjukt bra. Läste tidigare på forumet om att vissa vill kunna spela upp sina mp3 spelare i bilen. Svaret enligt de flesta då var att den enda man kunde göra var att köpa en ipod.

Det finns ju även andra sorters bil - mp3 ute på marknaden här i sverige. men den här är väldigt mycket smidigare jämfört med de jag har kollat på här i sverige. tillskillnad från de som finns i sverige så är det absoult inte mycket kabel som behövs här. Man kopplar in den enkelt i cigarett tändarens uttag.

En annnan sak som finns på den här är USB uttag. Detta innebär alltså att man kan koppla ett USB minne (som man fyllt på med musik) och kan sedan lyssna på det via bil - mp3:n. På sidan kan man även koppla in vilken mp3 som helst. Detta genom att koppla in en kabel i hörlursuttaget till mp3:n och andra änden kopplas in i bil - mp3:n

Som sagt så är det >Underbar< kvalite på ljudet. Man hör inga störningar alls.

Man kan lyssna på bil - mp3:n på följande frekvenser (MHz):

|87,7|87,9|88,1|88,3|88,5|88,7|88,9|

Eller;

|106,7|106,9|107,1|107,3|107,5|107,7|107,9|

Bilder:

En Bild på hur det ser ut med bil - mp3:n utan något inkopplat

Bild

USB inkopplad i bil - mp3:n

Bild

Så här kan det se ut med en ipod inkopplad

Bild

Den är inte så jätte stor heller

Bild

Här kopplar man in USB:n

Bild

Närbild från sidan

Bild

Kommentera gärna :)
Användarvisningsbild
av Gizz
Vad kostade den och var köpte du den?
Verkar smidig. Är det en inbyggd MP3 spelare i den eller?
av tupac_z
Gizz skrev:Vad kostade den och var köpte du den?
Jag har nämligen varit på resa i dubai och köpte den därifrån. fick den för dryga 400 kr. Jag har tänkt o köpa hem några till då ett par kompisar vill ha. Kan ordna åt dig också.

Ja det är inbyggd mp3 spelare i den. du behöver bara koppla in något minne så ska den spela upp musiken.
Senast redigerad av 2 tupac_z, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av hebbe
ja ser inga bilder, e det nåt fel på min dator mån tro???

mvh/fredrik
Användarvisningsbild
av Gizz
tupac_z skrev:
Jag har nämligen varit på resa i dubai och köpte den därifrån. fick den för dryga 400 kr. Jag har tänkt o köpa hem några till då ett par kompisar vill ha. Kan ordna åt dig också.

Det finns ingen inbygd mp3 spelare i den. utan man får antingen koppla in USB minne eller en annan mp3. den här saken är som en radiostation. den sänder bara den musik som spelas via den.
Det var inte så farligt dyrt. Men går det att spela musik ifrån ett vanligt usb-minne? Jag har en iPod som jag skulle vilja kunna spela upp i bilen men går det att stoppa in en vanlig usb-stick och spela upp låtarna från den hade det ju varit suveränt.

Jag är helt klart intresserad av en om den klarar av detta. Beroende på hur mycket du vill ha för den förstås.
av tupac_z
Gizz skrev:
tupac_z skrev:

Det finns ingen inbygd mp3 spelare i den. utan man får antingen koppla in USB minne eller en annan mp3. den här saken är som en radiostation. den sänder bara den musik som spelas via den.
Det var inte så farligt dyrt. Men går det att spela musik ifrån ett vanligt usb-minne? Jag har en iPod som jag skulle vilja kunna spela upp i bilen men går det att stoppa in en vanlig usb-stick och spela upp låtarna från den hade det ju varit suveränt.

Jag är helt klart intresserad av en om den klarar av detta. Beroende på hur mycket du vill ha för den förstås.
Vi kan ju ta det via min hotmail:) [email protected].

Jag vill också rätta mig själv. Att den kan spela upp USB minne innebär att den har en inbyggd mp3. Så ja. Den har inbygd mp3

EDIT: Läste ditt meddelande lite snabbt. Ja den du kan lägga in musik i ett usb minne och sedan koppla in det till bil - mp3:n. Du styr USB minnet via knapparna som finns på bil - mp3:n
av tupac_z
hebbe skrev:ja ser inga bilder, e det nåt fel på min dator mån tro???

mvh/fredrik
Verkar som om din dator strular ja
Användarvisningsbild
av hebbe
nu ser ja dom :)
Användarvisningsbild
av Loner
Inte så tokigt med USB-stödet, men hur är engeligen kvaliten på radion, dom radio jag har hört har varit väldigt dova och burkiga...

/L

Hur tänkte du bygga en sådan

Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]