Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
MartinS: Jag har elstolar både förare och passagerare i min V50 men ingen tilt. Infällda speglar fanns ju som tillval, men tilt-tekniken kanske inte var så utbredd vid det laget.

Snacksalig: Jag tycker det är lite konstigt ja, att det är så dålig info kring det.

akterspegel: I dagsläget så tiltar jag manuellt, fungerar förstås det också men tar desto längre tid och inget man alltid hinner göra på en vältrafikerad gata. Så en automatisk sådan vore definitivt att föredra. Men du har alltså elstol och elinfällbara speglar och därmed tilt?
Användarvisningsbild
av akterspegel
Grillchips: det stämmer, att fälla in speglarna manuellt genom att trycka på båda knapparna samtidigt förstod jag inte heller direkt fastän det faktiskt finns utmärkt brevid knapparna.. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Tackar, precis vad jag ville höra. Då vet jag vad jag ska leta efter.
Lite drygt att listan på "önskvärdheter" börjar bli lite väl lång nu bara.. Nåväl, det är trots allt något år kvar innan det är dags att slå till, om jag inte går tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten.
Användarvisningsbild
av xerent
Wow! Jag kanske har tilt på mina och har aldrig vetat om det! :D :D :D Måste testa *upphetsad*
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha! Ut o kika omedelbums!
Användarvisningsbild
av grillchips
Härligt xerent! Kanske kommer väl till pass med de nya fälgarna i sommar! ;)
av Murdoc12
Slog till på en 2.5ft -2010 nyligen. 2.4d gick bort pga jag inte kör så mkt och 2.0an borde inte sitta i en V70 främst för att den är marginell snålare och lite klen också.

Vart lite orolig över att många påstår att den är rätt törstig men det går att komma runt 0.8 (Bensin) om man är lätt på gasen på landsväg motorväg (90-110)
Användarvisningsbild
av grillchips
Murdoc12: Dina första intryck av bilen i övrigt? Positiva och negativa sidor? :)
av Murdoc12
grillchips skrev:Murdoc12: Dina första intryck av bilen i övrigt? Positiva och negativa sidor? :)
Inga negativa än. Skulle vara förbrukningen isf men man får en bil som rör sig om det skulle behövas. Och kör man lugnt tycker jag att det är överkomligt (automat)
Kommer fr en gammal BMW 318 -99 och var ute efter en modernare bil. Skön och stabil o köra, stor och Tyst! Ok ljud för att vara perf (en bil visas när man slår på stereon )
Det är en momentum. Villa ha psensor! Grymt med BT handsfree också.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]