Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Då ja har en 2013 med 7"skärm och navi och dvd HP ljud. Kan ja på något vis se vilken Sensus variant som ja har? Sensus 2.0 och 3.0 var HETT ett tag.
Om du har "förbrukningsstaplarna" under MyCar så har du Sensus 3.0, annars 2.0.
laser2 skrev:
Perra83 skrev:Då ja har en 2013 med 7"skärm och navi och dvd HP ljud. Kan ja på något vis se vilken Sensus variant som ja har? Sensus 2.0 och 3.0 var HETT ett tag.
Om du har "förbrukningsstaplarna" under MyCar så har du Sensus 3.0, annars 2.0.
Gött, då har ja 3.0 8)

Tack för hjälpen!
extragloves skrev: A: Japp och är inte imponerad hittills. Skall se om det fungerar bättre med eget SIM
extragloves -> Framgår lite dåligt på Volvos sidor om Sensus Connect kräver ett eget SIM-kort eller om den använder sig av VOC. Jag tolkar texten jag hittat som att det skall finnas en extra korthållare i modemet för SC men frågan är om man måste ha ett eget kort eller om VOC "bjuder på" den datatrafiken?
Nexus6 skrev:
extragloves skrev: A: Japp och är inte imponerad hittills. Skall se om det fungerar bättre med eget SIM
extragloves -> Framgår lite dåligt på Volvos sidor om Sensus Connect kräver ett eget SIM-kort eller om den använder sig av VOC. Jag tolkar texten jag hittat som att det skall finnas en extra korthållare i modemet för SC men frågan är om man måste ha ett eget kort eller om VOC "bjuder på" den datatrafiken?
Du måste ha ett extra simkort som sätts i handsfacket i bilen.
JimmyK skrev:Du måste ha ett extra simkort som sätts i handsfacket i bilen.
Tack för snabbt svar!

Blir mer och mer besviken varje dag att man tog Sensus Connect, Connected Touch låter ju samtidigt som ett bättre och bättre alternativ men då hade man ju fått ta en XC70 för att lösa det och det vill man ju inte heller... Örrk... Jaja, nu är det för sent att göra någonting åt det ändå, man skall väl byta bil igen någon gång får man hoppas, mest störigt att man varit i kontakt med Volvo flera gånger kring detta och det är ändå här i forumet man får de svaren man letar efter, Volvo verkar inte veta själva..

Snacka om dagens I-landsproblem...
PFA skrev:Väcker liv i tråden igen.

Hur använder ni ert Sensus Connect? Kopplar ni upp er mot internet? Om ja, hur kopplar ni upp er? Fördelar och nackdelar? Vilka internetfunktioner finns och vilka använder ni?
Som Phyxius skrev så blir det i mitt fall via blåtand och 3G-nätet.Via Iphone för det mesta ,men funkar även med Sony Xperia.
Tar en stund att koppla upp sig,men fungerar därefter bra,så länge mobiltäckning finns.
Rena drömmen att lyssna "Tunein" radio med alla internetkanaler,tycker jag som bor långt ifrån täckningsområdet för fria kanalerna.
Apparna som finns i Sensus har jag ännu inte hunnit med att ladda ner/kolla på,inte heller att surfa via webläsaren

XC60 D4 VEA 181 hk aut fwd, Svart Metallic 453,Summum,sportläderklädsel
ADAPTIV FARTH M AUTOBROMS
AKTIVT HELLJUS (AHB) V40
AKTIVT HELLJUS II XCSV60
ALU-HJUL MERAC BLACK 18"
BLIS:RADAR FÖR DÖD VINKEL
CYCLIST DETECTION
DRIVER ALERT SYSTEM
ELMANÖVRERAD BAKLUCKA
FORWARD COLLISION WARNING
LAMINERAT GLAS RUNT OM
MÖRKT TONADE RUTOR 5 ST