Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tog min andra tur i min nyköpta V70 nu på morgonen. Färddatorn fungerade inte som den skulle då det var omöjligt att traversera igenom menyn mha av hjulet på blinkersspaken. Någon idé om vad jag gjorde fel?
Ok. Låter som en möjlig orsak. Ska testa byta den och se. Read knappen fungerar men jag antar det är olika kablar.

Tack för tipset, återkommer med resultat.
Klagade på felet hos säljaren. De fick dock igång den igen när de testade. Återstår att se när den slutar fungera igen.
Jag har också fått problem med knapparna till färddatorn. Det går att välja men då får man trycka hårt. Hjulet fungerar utan problem.
Vågar man hoppas på att det bara är lite fukt eller snuts på kontakterna och att det skulle gå att fixa med lite elektroniktvätt?
Problemer er kabelbrudd i hendelen. Kablene ligger i klem. Jeg har nyss plokket sønder min hendel og der var to av kablene klippt av pga alt for trangt når det ble vekslet mellom nær/fjern ljus.
Problemet har faktiskt inte dykt upp igen, "peppar peppar". Bilen var väldigt fuktig (förmodligen av bilhandlarens kond.) då när problemet uppstod om det nu kan ha varit orsaken.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]