Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla!

Nu är det så att efter i vintras då jag fick köra av vägen (inte allt för fort 30km/h ca) och körde in i en stolpe och fick min framskärm tillbucklad, så har jag börjat märka nu att när jag svänger i lite högre hastigheter så som ca 50km/h så låter de som en durrande/klonkande ljud från samma sida som hämnade i stolpen :/ Kan de vara hjullagret eller något som fick sig en smäll med kanske? :/ Svänger jag höger så låter de men inte vänster och då måste de vara vänstersidan som är kass. Är de någon som vet va detta skulle kunna vara?? :/:(
Hjullager, motorfästen, stabilisatorstag m.m. som har gett sig i smällen.
Det behöver inte nödvändigtvis gå fort för det ska bli stora skador.
Din bil har inbyggda krockzoner och är konstruerat för att ge efter vid en krock så det är många olika saker som kan ha gett sig.
Du får helt enkelt hissa upp bilen och göra en ordentlig undersökning.
Får ta och hissa upp den och kolla lite närmare på de! Såg dock inte så mycket då jag hade bort hjulet på vänstersidan då jag bytte skärmen :s

Tycker inte de låter mer då jag gasar på och svänger än som de låter då jag svänger höger så vänstersidan blir belastad :/
Ja jag skulle kolla så att inte struktur hade gått i själva ramen ex dra den snett när du släpper ratten, ser det konstigt ut? Fick du den nya skärmen på plats utan modifikationer? Jag skulle hissat upp bilen och känt efter glapp och dåliga bussningar i framvagnen är en bra början sen tar det där efter.
Adamp skrev:Ja jag skulle kolla så att inte struktur hade gått i själva ramen ex dra den snett när du släpper ratten, ser det konstigt ut? Fick du den nya skärmen på plats utan modifikationer? Jag skulle hissat upp bilen och känt efter glapp och dåliga bussningar i framvagnen är en bra början sen tar det där efter.
Vibrationer i ratten, nej
Drar snett, nej
Drar snett vid inbromsning, nej
Ser sne ut, nej

:/ får ta och hissa upp den en dag och kolla. Känner nämnligen inget utan man hör bara inne i bilen, inte på utsidan:s

Den andra skärmen gick på helt problemfritt med!
Ett annat sätt är att kryssmäta hela bilen när den ändå är upphissat och förmodentligen står rakt. En bil oavsett modell får slå + - 2 mm på hela bilens längd.
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]