Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ola311
Jag har en v70ll D5 my09 original och den vissar med 99,9 dom första meterna
av Octaviafuzz
Ola311 skrev:Jag har en v70ll D5 my09 original och den vissar med 99,9 dom första meterna
Efter varje stop eller bara ibland?
Användarvisningsbild
av gooose
min är likadan D5 med polestar har även kollat samma spec av bil utan polestar och kan nästa säga ett identiskt utfall på denna

Varje gång från stillastående varm som kall 99,9 men går väldigt fort ner till mycket mindre

Men jag kan kolla fler motorvarianter om så önskas när jag får in dessa bilar

//Gooose
av Octaviafuzz
gooose skrev:min är likadan D5 med polestar har även kollat samma spec av bil utan polestar och kan nästa säga ett identiskt utfall på denna

Varje gång från stillastående varm som kall 99,9 men går väldigt fort ner till mycket mindre

Men jag kan kolla fler motorvarianter om så önskas när jag får in dessa bilar

//Gooose
Det vore kanon, tack, min går ju då inte ner förrän efter 10-15 sek.
Användarvisningsbild
av gooose
Du menar att den ligger kvar när bilen växlar upp typ 1-2-3 ???
på 10-15 sekunder borde du nästan komma opp till 4eller 5 växeln ??

Jag kolla min i morgon hur länge den ligger kvar och till vilken växel

//Gooose
av Ola311
Octaviafuzz skrev:
Ola311 skrev:Jag har en v70ll D5 my09 original och den vissar med 99,9 dom första meterna
Efter varje stop eller bara ibland?

De vet ja inte men varje gång jag har kollat så syårnde 99,9
Användarvisningsbild
av MartinS
Det märkliga är ju inte att den visar höga siffror när man kör iväg från stillastående med kall bil. Det skumma är ju att den visar skyhöga siffror vid start från stillstående väldigt länge oavsett hur mycket/lite man gasar, men inte om man bromsar ner till 1km/h och sedan accelererar igen.
av Octaviafuzz
MartinS skrev:Det märkliga är ju inte att den visar höga siffror när man kör iväg från stillastående med kall bil. Det skumma är ju att den visar skyhöga siffror vid start från stillstående väldigt länge oavsett hur mycket/lite man gasar, men inte om man bromsar ner till 1km/h och sedan accelererar igen.
Jag svarade Polestar att flera har samma problem med denna motor, kanske vore bra om flera kontaktade dem.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Momentanvärdet är inte ett momentanvärde utan ett medelvärde som beräknas under en kortare tid. Även om displayen uppdateras varje sekund så räknar den fram ett medelvärde från data kanske 5 sekunder (eller mer) bakåt i tiden. Det är den slutsatsen jag har dragit från att ha observerat hur min mätare reagerar på gaspådrag.
När bilen står stilla får man division med noll vilket ger oändlig momentanförbrukning per km, vilket redan påpekats.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]