Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannnes
Elmeholt skrev:Men va? Nu får ni lugna er. :P
Såklart ska den låsa direkt. Finns väl ingen människa som står och tankar i 10 minuter eller mer. :)
Om du inte visste sedan tidigare så går aldrig tanklocket i lås direkt, det dröjet alltid 10 min. Detta är för att man skall kunna larma bilen men samtidigt kunna tanka!!!
av Elmeholt
Johannnes skrev:
Såklart ska den låsa direkt. Finns väl ingen människa som står och tankar i 10 minuter eller mer. :)
Om du inte visste sedan tidigare så går aldrig tanklocket i lås direkt, det dröjet alltid 10 min. Detta är för att man skall kunna larma bilen men samtidigt kunna tanka!!!
Men herregud, jag har tankat bilen massa gånger, och då har locket alltid låst fast sig när man trycker igen det.
av Johannnes
Elmeholt skrev:
Johannnes skrev:
Men herregud, jag har tankat bilen massa gånger, och då har locket alltid låst fast sig när man trycker igen det.
Vet du vad, jag måste erkänna att jag tänkte fel. Det är på dem gamla modellerna från 99 till 06/07 som det tog 10 min innan piggen låste. Men på dem nya som du säger så öppnas de av man trycker på knappen!!!
av Elmeholt
Johannnes skrev:
Elmeholt skrev:
Johannnes skrev: Om du inte visste sedan tidigare så går aldrig tanklocket i lås direkt, det dröjet alltid 10 min. Detta är för att man skall kunna larma bilen men samtidigt kunna tanka!!!
Vet du vad, jag måste erkänna att jag tänkte fel. Det är på dem gamla modellerna från 99 till 06/07 som det tog 10 min innan piggen låste. Men på dem nya som du säger så öppnas de av man trycker på knappen!!!
Misstänkte att du tänkte fel :)

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]