Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5power
Det är bara att kontakta killarna och tjejerna på Polstar:

Polestar Performance AB
A. Odhners gata 14
421 30 Västra Frölunda
Sweden

Tel: +46 31 761 82 00

E-mail: [email protected]
av Octaviafuzz
Fick svar från Polestar.

Tack för ditt mail och roligt att du valt Polestar,

Vi känner inte till detta ”fenomen” sedan tidigare och vid en koll i systemet ser vi att allt gått rätt till vid nedladdning
av mjukvaran.

Vår rekommendation är att du ställer frågan till din Volvotekniker, då de är bäst lämpade för att svara på den här typen av frågor.

Mvh
Polestar
Användarvisningsbild
av MartinS
Vilket dönicksvar. En volvotekniker kommer inte ha en susning om detta. Hänvisa gärna till att min beter sig likadant om du svarar, så det är inte bara din bil.
av Octaviafuzz
MartinS skrev:Vilket dönicksvar. En volvotekniker kommer inte ha en susning om detta. Hänvisa gärna till att min beter sig likadant om du svarar, så det är inte bara din bil.
Håller med.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Octaviafuzz skrev:
MartinS skrev:Vilket dönicksvar. En volvotekniker kommer inte ha en susning om detta. Hänvisa gärna till att min beter sig likadant om du svarar, så det är inte bara din bil.
Håller med.
Vad annat kan de svara än att hänvisa till volvo, det är ju volvo som tar fram mjukvaran, volvo som certifierar att mjukvaran miljömässigt, volvo som certiferar mjukvaran säkerhetsmässigt, det är ju volvo som laddar på mjukvaran från sin egen server.. Det är ju volvo som står för garantierna.

Polestar gör ju inget överhuvudtaget mer är lånar ut sitt namn. Så vad skulle de annars kunna svara.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men är 99,9 l/100 km i ett kort ögonblick omöjligt? Jag har, sedan denna tråd startade, kollat vad min momentala förbrukning är när jag startat kall bil och åker iväg. Den kommer lätt upp i 56-61 lit/100 km. Detta på en bil som normalt ligger på 4,9 lit/100 km.
av Octaviafuzz
SvenB skrev:Men är 99,9 l/100 km i ett kort ögonblick omöjligt? Jag har, sedan denna tråd startade, kollat vad min momentala förbrukning är när jag startat kall bil och åker iväg. Den kommer lätt upp i 56-61 lit/100 km. Detta på en bil som normalt ligger på 4,9 lit/100 km.
Jag har 99.9 varje gång jag startar från stillastående, varm eller kall, hur lugnt jag än smyger iväg. Oftast 10-15 sek.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kollade min idag, när jag körde till jobbet. Ligger på 40-50 l/100 km den första biten, och då är det ändå en D5, alltså inte en bensinare, och motorvärmaren hann gå 50 min innan jag körde iväg.
av jpennerb
Ska försöka att komma ihåg att kolla hur det är på min bil med autotechs APC. Kommer inte heller ihåg hur det är original, kan alltid lägg in original igen för att se om det är någon skillnad på vad färddatorn visar för värden. För övrigt visar den exakt mot pumpen.
av Octaviafuzz
apersson850 skrev:Kollade min idag, när jag körde till jobbet. Ligger på 40-50 l/100 km den första biten, och då är det ändå en D5, alltså inte en bensinare, och motorvärmaren hann gå 50 min innan jag körde iväg.
Problemet är varje gång man kör i väg från stillastående med varm motor. Mina siffror har inget att göra med första biten utan varje gång man stannar bilen och kör iväg igen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11