Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850Jocke
Hej

Jag har ett skumt startfel på min Volvo. Bilen står i varmgarage under natten med motorvärmare. Och dagtid på jobbet står den ute med tretimmars motorvärmare.
Bilen startar hur bra som helst på morgonen i garaget. Men när jag ska hem från jobbet så trilskas den, det händer nämligen ingenting när jag ska starta, förutom att all el går igång. Och jag får då "gnugga" med nyckeln för att den ska starta. När jag sen åkt från jobbet och stannar till på nån affär eller så då går den oxå igång helt utan problem.
Så det verkar som om det har nånting att göra med bilens temperatur eller motorutrymmets temperatur.

Vad kan det vara för fel???
Jag har rengjort batteripolerna samt laddat batteriet så det är det inte.
av 850Jocke
Jodå, dom är fräsch.
När jag försöker starta den på jobbet så händer inget annat än att lyset dimmar ner, precis som om batteriet vore kasst (vilket det inte är)
Jag är lur på om det har kommit in väta nånstans, kanske i tändningslåset eller nåt relä eller så. Jag sprayade lite i nyckelhålet, så får jag se i morgonkväll om det är samma problem.

Kan tilläggas att jag har köpt bilen för inte allt så längesedan och förra ägaren har låtit den stå ute under början av vintern, som har varit ovanligt blött här uppe, därför funderar jag på om det kan ha krupit in fukt nånstans.
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]