Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perc skrev:Fortfarande mycket nöjd med bytet till dubbfria Nokian R2. ;) Som att köra på filttofflor.
Ja faktiskt! Vi har Nokian hakka R på både C30:n och V60:n. Vill inte alls köra med dubb längre.
Det som är 200 mil för Continental är nog 350 mil för Nokian, i alla fall med min lugna körstil. För nu efter 350 mil är dom faktiskt hyfsat tysta även på ren asfalt. Då har jag ännu inte hunnit släppa ur någon luft :)

Vågar dock inte säga riktigt säkert än, det kan bero på att det är väldigt mycket snö i hjulhusen också. Men kommer ljudet tillbaka när det blivit mindre snö i hjulhusen har man ju alltid luften man kan testa med.
av umekille
jag hjälpte min bilmek. fixa nya däck via dackonline till sin 855.
Det blev billigaste modellen som heter sunny 16" . Fick chansen
köra bilen sen i över 2mil och kan bara säga att den var härlig att köra.
Okey att framhjulsdrivet har lättare slira vid igångtagande men de däcken
är helt okey också enligt han som har snart 50år av jobb med bilar o däck.
2520:- för 4 dubbade däck lösa utan fälg.
umekille skrev:jag hjälpte min bilmek. fixa nya däck via dackonline till sin 855.
Det blev billigaste modellen som heter sunny 16" . Fick chansen
köra bilen sen i över 2mil och kan bara säga att den var härlig att köra.
Okey att framhjulsdrivet har lättare slira vid igångtagande men de däcken
är helt okey också enligt han som har snart 50år av jobb med bilar o däck.
2520:- för 4 dubbade däck lösa utan fälg.

Säkert jättebra, tror dom ligger högt i alla tester. Nej hur var det nu!!? Skulle aldrig sko någon bil med billigt skit. För det första vill jag inte riskera mitt liv och andras. För det andra, har jag råd att ha en bil för flera hundratusen så bör ja ha råd med bra däck oxå.
Nya Sunny är säkert bättre än många år gammalt skit som vissa envisas med att köra med fast gummits egenskaper försvunnit för länge sen. "Äh dom är bra ännu, det finns ju dubbar kvar."
Träffade i går en bekant som var så stolt att hans dubbdäck hållit, och håller fortfarande efter 11 år. Men det är ju märkesdäck försvarade han sig med när jag tyckte att 5 år är gränsen. ;-// .
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]