Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PontusV70
Hej! Jag här igen, jag köpte idag (Söndag) En ny V70 då jag inte KAN fixa min andra v70 själv pga okunskap.

Det är såhär att jag är ganska less på att ha original stereon till V70 även om den är bra så att säga, men det är rätt skönt att kunna ha AUX, USB Eller Mp3 skivor i bilen. Hade även original stereon i min gamla V70..

Är det någon här som kan ge tips eller vet om det är krångligt att byta stereo i bilen och om en person som aldrig bytt stereo i en bil kommer ha problem med det, eller går det att lösa ändå?

Tacksam för svar, MVH Pontus! :-DD
Användarvisningsbild
av Nexus
Ta bort orginalradion är ju enklet. Bara trycka ut hakarna på varje sida och dra ut den. Sen kan du behöva en adapter från bilens kablage till en eftermarknad stereo. Ska du ha en enkel DIN stereo behöver du ett fack under stereon före fylla upp hålet. Köper du en Dubbel DIN stereo behövs inget fack :D .
Känns det för jobbigt har du säkert någon i vänskapskretsen som kan hjälpa dig. :-)-)

EDIT hitta hur du tar loss den :D
Nexus skrev:Ta bort orginalradion är ju enklet. Bara trycka ut hakarna på varje sida och dra ut den. Sen kan du behöva en adapter från bilens kablage till en eftermarknad stereo. Ska du ha en enkel DIN stereo behöver du ett fack under stereon före fylla upp hålet. Köper du en Dubbel DIN stereo behövs inget fack :D .
Känns det för jobbigt har du säkert någon i vänskapskretsen som kan hjälpa dig. :-)-)

EDIT hitta hur du tar loss den :D
Haha, ta bort originalradion vet jag ju, det är simpelt, tänkte mer på kablarna sen och kablaget IN till nya stereon isåfall.. Men tack för svaret, kan behövas! :D

Kena skrev:Googla på yatour, kanske kan vara ett alternativ?
Googlade lite, men hade rätt bråttom, hur fungerar de då ?
Hade ju iofs vart lite roligt att försöka rusta upp denna v70n lite med smått styling såsom interiör och bättre högtalare osv, då flickvännen ska ha nuvarande 850 som hundtransportbil :)! Har redan styling klarglas lyktorna fram och bak!

Men tack för svar båda två! :)
Pioneer är generellt sett bra, så den bör nog funka.
Själv köpte jag denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-150ubg.html i mellandagarna för 390kr, och jag är faktiskt väldigt imponerad över hur mycket inställningar det finns att leka med :)
Och ljudet är riktigt bra också, orginalhögtalarna gick ifrån "extremt dåliga" till "helt ok" :roll:

Så är man inte ute efter massa funktioner och massa lågnivåutgångar, utan bara vill ha något enklare att lyssna på MP3 i så kan jag starkt rekommendera den där :P
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]