Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
När ni kör diagnosen i appen, är det något test som inte kan utföras?

Min hakar upp sig på att bilen saknar teckningen eller är i strömsparläge. Bilen har inte varit kontaktbar enligt appen sedan dagen innan ja hämtade den hos Volvohandeln. Värmaren kan ja programmera och temperaturen utanför bilen ser jag, all annan info är snart en vecka gammal. Ja bokar tid idag när ja hämtar C30n efter lite småfix.
Användarvisningsbild
av GustavE
joel80 skrev:Det där med 40 dagar.. i appen kan man bara gå tillbaka 40 dagar.. men loggar man in via minvolvo-sidan på en dator kan man gå tillbaka mer än ett år. (Jag kan gå tillbaka till när jag hämtade ut bilen 3e jan 2013.)

En autoexport som man kunde ställa in vore fint! Likaså att välja lite mer vad man vill exportera, så som medlförbrukningen som du säger.
Idag var första dagen jag kunde se VOC i Min Volvo på internet. Hämtade bilen 2013-11-22 :)

Det första jag provade var körjournalen. Mycket riktigt sträcker den sig längre tillbaka än i mobilen. Men när man laddar ner den till sin egna dator i excel så finns inte bränsleförbrukningen med. ??:-/
Användarvisningsbild
av joel80
Nej det kommer inte med till excel.. ska man kolla den på en specifik resa måste man logga in.
Lite trist då man annars skulle kunna göra lite roliga sammanställningar.. men funktionaliteten med körjournal fungerar väldigt bra ändå tycker jag. Allt som man måste ha för körjournalen är ju med.. man behöver inte rapportera förbrukning till Skatteverket i allafall... ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Va? Säker?? Det tror jag det inte gjort för mig.. ska testas. Återkommer...
Trögstartad XC60

Vår XC60, 2015 D4 AWD, har börjat bli l[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han[…]

Spännande och stiligt! Själv fick jag &[…]

Hejsan Ja har haft stopp i returslangen frå[…]