Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Här är en till som retat sig på alla bilar med icke synbar blinkers, man står och väntar och först när de svänger ser man att de blinkar. Mycket irriterande.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det betyder inte alltid på att de syns dåligt. Många verkar komma åt blinkersspaken samtidigt som de svänger, om de blinkar överhuvudtaget. :-(O)
Användarvisningsbild
av erikn
Så klart att det händer också, men många gånger är jag säker på att de har börjat blinka i tid, men att det syns så dåligt att man är osäker på om det är den man ser blinka eller inte. Eller inte ser alls, men då kan jag ju inte svära på att de börjat i tid.
av umekille
Sett också att många som skall ut på en större väg inväntar en kommande bil fast än denne har tydlig
blinkers på och skall in på den vägen denne skall ut från och kör inte iväg förrän den kommande vridit in halva bilen i korsningen...osäkerhet?
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, jag kör inte ut förrän bilen visar något ytterligare tecken på att de verkligen ska svänga, t ex placering eller att de saktar in. Det har hänt alltför många gånger att bilar har blinkat och sedan inte svängt. Tyvärr blir det ju lite ineffektivt i trafiken om man ska göra så.
Användarvisningsbild
av bem
Låg bakom en Toyota Avensis Sedan idag och när jag skulle av motorvägen, Toyotan framför blinka att den skulle svänga av där också. Det var knappt jag såg att det blinka i Avensisens bakblinkers. Blinkersen låg mitt i bakljuset som en cirkulär liten golfbollstor sak. Där hade de inte lyckats nåt bra tycker jag med att få bakblinkersen ordentligt synlig.

/Bo

Bild

Bild

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]