Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

2013xc70 skrev: Det som så spesielt ut var at nettingen - filteret rundt pumpehuset var halvveis gjenngrodd på den pumpen vi byttet ut.
Det där låter inte bra, var kommer allt material ifrån som har pluggat igen filtret. Det enda jag kan tänka mig är att det är kopplingslamellerna som har sågas ned pga att mjukvaran dragit åt kopplingen i tid och otid.

Det är i alla fall något jag är orolig över att man drar åt kopplingen hela tiden för att kompensera och det kommer slita ut lamellerna i förtid
Nu har jag lagt ner några timmar på att läsa denna tråden och kollat på filmer :-) Tråden skapdes för rätt länge sedan. Jag hämtar ut en XC60 AWD AWD på fredag. Och nu har det ju dessutom blivit snö. Hur bra funkar egentligen den nya pumpen och mjukvaran, för jag antar att min levereras med det på en MY 14 som levereras nu? Såg för några inlägg upp sedan någon som testade en automat MY14 och gasade på från stillastående utan nån fördröjning med AWD:n. Är det vad jag kan förvänta mig? I så fall blir jag glad :-)
Gasse på fra stillestående fungerer fint på MY13 også. Da Gen 5 i likhet med Gen 4 har Instant traction.
Men forskjellen er når du kjører og ikke har behov for AWD, og du kommer i en situasjon hvor du trenger dette, da er Gen 5 litt tregere enn Gen 4, ingen stor betydning egentlig, men merkbar.
Kan ikke si at jeg plages med det på min MY13
Användarvisningsbild
av Doffen
Er det noen som har delenr. På den nye pumpen? Nysjerrig på om jeg har den nye eller gamle :)
Kan jo legge til at i min VIDA så står min bil oppført med 31325411.
Men på bilen min står det en pumpe med nr: 31367438

Kan jo ha ett håp at min bil er oppdatert med en nyere pumpe.
Min bil er levert ut fra fabrikk februar 2013, så er jo en ganske sen MY13
@Doffen Är det lätt att se vad man har för nummer på pumpen? I så fall kan jag ju kolla vad det står på min när jag har hämtat ut den.
Som du ser av bildet, så er delenr. på merkelappen.
Delenr. står også innstemplet på pumpen, men det er vanskeligere å se, og merkelappen holder seg jo synlig bare en viss tid

når jeg ser etter kan dette nummeret også være for selve koblingen. Men heller ikke dette stemmer med VIDA
Bilagor
WP_20140120_21_35_37_Pro.jpg
Delenr. Haldex Gen 5
WP_20140120_21_35_37_Pro.jpg (1.73 MiB) Visad 418 gånger
Det är faan inge "instant tracktion" på my 13!!!!
Min spinner fan ett halvt varv innan bak börjar driva!!
Och så har den varit sen den va ny och volvo hävdar att den fungerar som den ska!!
Men nu ska den in och kontroleras
Haldexen ska plockas och kollas upp och ny programvara ska instaleras
Fast det inte är nått fel!!!!

Får se om dom kam göra dem till en awd som det står på bagageluckan!
Sen ska vi bara ut och se om vi kan hitta alla bortsprungna hästar. Också , men det är en annan historia :(
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 130

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]

Startade den första gången sen maj, fly[…]