Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Hos vilken bensinstation tankar ni diesel; hur är kvalitén på dieseln hos de olika bolagen ? Bättre/sämre nu på vintern ?
Kan inte läsa så mycket på deras sidor om vad det är för diesel.
Någon som är att föredra och som också motiverar priset ?

För närvarande tankar jag själv på ST1

/M
av danielfr
Jag kör nästan alltid på Statoils "miles" eller Bilias "tanka". Märker ingen direkt skillnad. Statoils diesel sägs ju rena systemet lite, vem vet.
av Arne
Jag tankar på Skelleftebränslen de blandar inte i någon rapsolja på vintern för att eliminera paraffinering. Detta bränsle finns dock endast i norra Sverige.
Användarvisningsbild
av bem
Jag använder OKQ8 dieseln, so far so good (har bara kört 340 mil med min nuvarande V70 D3 2014).

/Bo
av BlueScreenVW
Jag upplever för närvarande att bilen går mjukare med Statoils miles diesel än med diesel från St1. Mindre skorrande. Kör BMW 320d som är rätt högljudd framörallt vid kallstarter vintertid.
av hamre
Kör på preem's diesel då vi får rabatt där från jobbet. Märker ingen skillnad i motorgången nu på vintern jämfört med sommaren. Inga problem alls.
av Volvoglad
Jeg kör Shell diesel i DK.
Jeg oplever at partikelrense program kører mindre når jeg tanker Shell i DK, end når jeg tanker på Statoil i SE.
Ved ikke om der er kvalitets forskel, eller forskel på hvad der blandes i diesel i de 2 lande?
Märker ingen skillnad i motorgången.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag kör på OK/Q8. "Min" station har inte den nya Bio+ ännu, men det är väl bara en tidsfråga innan den kommer. Vet någon om den är lika bra, speciellt när det är kallt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Arne skrev:Jag tankar på Skelleftebränslen de blandar inte i någon rapsolja på vintern för att eliminera paraffinering. Detta bränsle finns dock endast i norra Sverige.
Kör på samma här, fast här heter dom Skoogs bränsle

/Kalle
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]