Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johgro
Köper eventuellt en V70 T5 -02 med ca 5000 mil på mätaren i vår.

Vad är det jag bör kika/lyssna efter? Annat som man bör kolla upp, ev. barnsjukdomar etc, etc??

Alla tips och råd mm är mer än välkommet!
B5234T är en riktig skitmotor från 90-talet som Volvo aldrig borde släppt. Motorn dricker som en V8, ojämn tomgång och turboslang som lossnar till o från. Köp en bättre motor, kanske med lättryckare eller varför inte R?
t5orna funkar bra har själv haft ett par stycken
men 5000mil på en v70?? det blir ca450mil om året stämmer verkligen detta? är ju inte så vanligt att en pensionär köper en 250hk maskin och kör till kyrkan med :wink:
kolla upp för det borde ju bara vara en ägare på dom miltalen
Användarvisningsbild
av Kaxe
B5234T är en riktig skitmotor från 90-talet som Volvo aldrig borde släppt. Motorn dricker som en V8, ojämn tomgång och turboslang som lossnar till o från.
Haha , Jag har en Buick 58 och kan säga att den dricker dubbelt mot min T5:a , min tomgång är hur jämn som helst och turboslangen har inte lossnat än trots att jag haft min T5 snart 8 år.
johgro skrev:
greeeken skrev:Regnummret på denna?

Och vad tänkte du ha det till?

Troligen för att kolla upp bilens historia. Inte så vanligt att en så pass gammal bil har rullar så lite.
Finns många som bluffar med milen. Och tack varje många här på forumet som orkar och kan kolla upp regnummeren räddar många här.
Det är väl ganska självklart att T5 inte dricker lika mycket som en V8, jag är iaf ganska nöjd med förbrukningen ligger på runt 0,65 på landsväg knappt mycket törstigare än Volvos slöa sugmotor, men visst sen börjar det dra rejält med soppa om man använder alla hästkrafterna för mycket. ;)
Volvo V70 I motorlampa

Har du raderat felkoden? Annars kan det ta evighet[…]

Byta stereo v50

Hej. Jag har en v50 flexifuel från 2006. […]

Tänk på att bilarna kommunicerar ö[…]

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]