Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Var idag och tankade, och efter öppning av tanklocket så låser det inte längre i stängt läge?
Hur fasen gör man nu då?
Bilen är en v70 -14, och det är de lackade locket jag menar.
Användarvisningsbild
av perin
Det var inte så att du tvättat bilen och det hade frusit. Det har hänt mig, fast tvärtom, jag fick inte upp luckan efter tvätt. Den hade dock stått ute i kylan ett par timmar när det hände.
av olofgeo
Har haft samma problem,bilen på verkstad på garantin,dom smörjde det funkade en månad sedan samma problem.
Har nu själv smörjt motionerat låssprinten har funkat än så länge......
Användarvisningsbild
av xerent
Har haft samma problem. Det är låsgrunkan som inte åker ut helt vid kyla. Du kan stoppa in handen och dra ut den, och sedan stänga locket normalt.
av Elmeholt
xerent skrev:Har haft samma problem. Det är låsgrunkan som inte åker ut helt vid kyla. Du kan stoppa in handen och dra ut den, och sedan stänga locket normalt.
Är det "låsgrunkan" till vänster du menar som inte åker ut helt?
perin skrev:Det var inte så att du tvättat bilen och det hade frusit. Det har hänt mig, fast tvärtom, jag fick inte upp luckan efter tvätt. Den hade dock stått ute i kylan ett par timmar när det hände.
Nej hade inte tvättat innan, men hade kört i kallt väder ca 35 mil, så kanske var det oxå.

Fungerar som sagt nu när bilen bara stod ett tag :)
Tack för era tips.
av Johannnes
Elmeholt skrev:Var idag och tankade, och efter öppning av tanklocket så låser det inte längre i stängt läge?
Hur fasen gör man nu då?
Bilen är en v70 -14, och det är de lackade locket jag menar.
Låser det inte fast än det går mer än 10min?
av Elmeholt
Men va? Nu får ni lugna er. :P
Såklart ska den låsa direkt. Finns väl ingen människa som står och tankar i 10 minuter eller mer. :)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]