- tor 16 jan 2014, 21:19
PaNi skrev:Troligen är det sådana fall som regleras i trafikförordningen eller vad den heter nuförtiden. Man får inte påbörja omkörningar hursomhelst, inte onödigt störa och andra saker. Om den "ikappkommande" har typ 300+meter på sig att släppa gasen så känns det inte som man "stör i onödan" när man påbörjar en omkörning. Vissa av dessa ikappkommande har andra åsikter och tror att de kan förånga störningsmomentet med sina strålkastare. För att undvika att bli missförstådd vill jag poängtera att jag är posititivt inställd till att inte hindra andras framfart (oavsett hur fort de kör), men alla måste få chansen att utnyttja vägens körfält när behov finns.joel80 skrev:Räcker det med att släppa gasen, vilket det oftast gör om avståndet är rimligt, blir jag inte lika butter, även om mina staplar tar skada av att behöva accelerera upp igen. :DPrecis vad jag tänkte skriva men såg att jag inte var ensam om åsikten. Självklar anpassar jag mig till andra trafikanter, men om någon går ut i vänsterfilen och missbedömer min fart så grovt att jag tvingas bromsa blir jag sur och visar mitt missnöje med ljud, ljus och ett provocerande kort avstånd i ett förmodligen meningslöst försök att uppfostra egoisten i den andra bilen. Släppa gasen tillfälligt må va hänt, men att bromsa, då är gränsen passerad.