Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Jag har kommit över 2 strålkastare från en v70 07 med xenon och det kommer med givare till bakaxlen.
Skulle detta passa rakt på min v70 06 med halogen lampor orginal?
är det sladdar dragna till givaren där bak?
Vad måste göras så det fungerar?
Användarvisningsbild
av milktrucker
vågar chansa på att det krävs någon form av programvara som sköter funktionen, möjligen hel uppdatering hos volvo.
av rid54
Givare var tydligen med enligt TS. Beroende på hur viktigt det är med att bilen är godkänd, kanske det är bra med en koll av att denna uppgradering är OK att genomföra.
av o0kungen0o
Jag har mailat transportstyrelsen men dom har inte svsrat än. Skulle vilja, om det går att få den godkänd. Men är det bara att sätta på dom nya strålkastarna med xenon ? Passar kontakyerna?
Användarvisningsbild
av milktrucker
bilen är s.k helbilsgodkänd enligt något reglemente vilket gör att den inte får byggas om, men den är samtidigt s.k helbilsgodkänd med xenonljus. Ingen kan se någon skillnad på utsidan på bilen så det är bara att köra på. Det enda som skvallrar om eftermontering är höjdjustingshjulet vid belysningsratten.
jag hade personligen inte bytt strålkastare utan att ha automatisk höjdreglering, ev om bilen har nivåreglering. Blir bara dumt att lasta bilen annars.

kontakterna bör passa på alla MY 05 och framåt.
men du kan ju alltid tanka ner ewd och gå igenom kabeldragning så är du på säkra sidan.
av o0kungen0o
Men om jag bytar den kontakten vid ratten till hjuset och sätter ditt en för automstiskt nivå reglering och gör bilen helt så som dom med xenon ljus har och får mjukvara in tankad så borde det funka. Eller vad tror ni?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]