Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Sprang på en backspegel med kompass. Frågade säljaren om de var P&P. Fick då svaret att det bara var att programmera om fjärren. Har automatisk avbländning idag, så även den andra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vad menas med P&P? Och vad har fjärren med backspegeln at göra? =)
Användarvisningsbild
av SvenB
P&P betyder väl Plug and Play, men för övrigt fattar jag inte vad fjärren har med en backspegel att göra. ;-//
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns instruktionsbok hur man kopplar in på volvo accessories om du är osäker. Vill minnas att man bara pluggar i den nya med kompass och kör några åttor på en p-plats eller liknande så den hittar sateliterna.
Användarvisningsbild
av johnnype
Det är i spegeln (UEM) som mottagaren för fjärrdosorna sitter, även koderna som identifierar dosorna ligger lagrad i UEM.

Det är kopplingen mellan fjärr och spegel i en Volvo :D
av KnotVillage
Så det går alltså ladda om en beggad spegel? Läste någonstans att om man ej har automatisk avbländning så kan man ej eftermontera det. Har det på min men tänkte om det är samma sak med kompassen.
Användarvisningsbild
av greeeken
Även jag har last att det inte ska gå att programera in den om man inte haft det från början.

Men har även last att man kan få till det på en s40N

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]