Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Hade ju varit riktigt trevligt om den hade gått att montera i en äldre modell... typ MY11! Det hade jag gärna lagt pengar på. Skulle vara en trevlig uppdatering... Omöjligt?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Var glad för den gamla hederliga mätaren- :wink: Jag trivs inte med den nya, speciellt inte med en stående varvräknare. Det var kul med det i början men jag har tröttnat på det ganska fort.
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Jag har det Digtala kombiinstrumentet med 8 tum TFT färgskärm i min V70 D3 Momentum Business 2014. Rätt käck sak men kanske inte alla gillar den, jag använder f n temat "Elegance" i displayen, tycker det temat är lämpligast vid normal körning.

Jag kikade i en prislista för V70 2014 jag hade och där står Digitala kombiinstrumentet listat för 3300 kr.
I normala fall väljer nog de flesta att köpa till Teknikpaketet (eller Teknikpaket Pro) när bilen byggs där den ingår som en komponent.

Enklast är nog om du ringer din Volvohandlare så du får exakt dagsfärskt pris för instrumentet+mjukvaran och montering.

/Bo
av y97olle
Elmeholt skrev:Kollade pris på bilbolaget i Härnösand idag. 6200:- monterat och klart. Tack men nej tack :)
En OBD->blåtandsadapter, Torque PRO och en mobiltelefon/läsplatta ger samma eller mer info som displayen, men är förstås inte lika snyggt monterad i bilen.
av Elmeholt
Alltså att den varnar om ingen sitter bältad bak. Min verkar efter bytet till adaptiv digital display inte känna av det iaf.

Bem vet garanterat, hjälp mig broder :)
av Elmeholt
Måste väl finnas massor här som har den här displayen? Behöver veta innan jag åker och tar ton hos min volvohandlare :p
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]