Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena alla!! som jag skrivit innan har jag problem med ljudet från motorn.. och ingen aning vad det kan vara själv men hört med andra och hört att det kanske kan vara tryckarna eller ventilerna. Vill höra med alla er och ni har idé vad det kan vara. kanske så enkelt som en packning? Bilen är en Volvo S70 GLT -99. Inte längesen jag byta olja och samtliga stift. Tacksam för alla svar. Tack på förhand :)

Klipp på motorn och hur det låter finns här:

/Oskar :)
Jag tycker det låter helt normalt. Låter som spridarna som öppnar och stänger. En ventillyftare knackar mer.
Nu har ju jag en 94as T5a men min bil låter mer eller mindre likadant. Kanske liiiite till när den är kall. Hade en likadan förut å den lät likadant den också. Å vad jag har förstått är det inte helt ovanligt att de tickar lite i volvo femmorna, min har ju visserligen gått 28000mil men ändå. / Micke
Tycker att motorn låter riktigt, har en 850 glt-97 i familjen som har körts i 5000mil (totalt 23600mil) av oss och är samma ljud i den motorn. Sen låter ju alltid 20ventilarna lite mer tycker jag.
Men det är absolut inget att oroa sig för. Har ägt ett antal volvo med femmor och likanande ljud på alla.
Lägg pengarna på något annat istället för att byta spridare.
r189 skrev:Tycker att motorn låter riktigt, har en 850 glt-97 i familjen som har körts i 5000mil (totalt 23600mil) av oss och är samma ljud i den motorn. Sen låter ju alltid 20ventilarna lite mer tycker jag.
Men det är absolut inget att oroa sig för. Har ägt ett antal volvo med femmor och likanande ljud på alla.
Lägg pengarna på något annat istället för att byta spridare.
Okej. Då vet jag det. har nyligen gjort service med olja castrol magnatec 5w -40 sen volvo ogirnal kupé flter samt oljefilter.

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]