Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Är det inte koniska, trekantiga skruvar med självgängande maskingänga? Finns sånt med. Du ska bara borra i plasten mittför hål i bakomliggande plåt. Finns nån mall eller nåt att gå efter.
Användarvisningsbild
av bem
Jag montera detta i min V70 (2014) för ett tag sen. Det är bakom plasten, när du borrat igenom plasten, förborrat och gängat så det är bara dra i maskinskruvarna (fingängade) sen fast det går lite trögt (som det upplyses om i monteringsanvisningen.

Se här (bilder):
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... d&start=30

/Bo
av OSK
Ja, jeg monterte dette selv i sommer, og stusse på eksakt samme problem. Det er et beslag bak plasten som gjengene tar tak i , være derfor nøye med å sørge for at festepanelet ligger på riktig plass (Bruk åpningen for festet til lastestropper til å sørge for at den er på rett plass, da går det bra)

Pass også på å ikke borre for dypt inn, beslaget er ganske tynt og sitter rett bak plasten, så det er fort gjort å ødelegge det om du borrer gjennom plasten med litt kraft.

Edit: Ser nå at mange har svart på dette, så ikke at det fantes en side 3 når jeg svarte, og spørsmålet stod jo nederst på side 2...
Användarvisningsbild
av bem
Ja, det är rätt skruv.
Men tänk på att de går trögt att skruva i.
/Bo
av yuphin
Haft problem med att krokarna inte går att trycka ner ordentligt..vad har man gjort för fel? Jobbigt när kroken lossnar när man skall lyfta upp ica kassen...
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Kroken kan gå lite trögt att trycka i och ner men på min Volvo sitter krokarna bra (i botten) i hållarens krokfästen.

Det är ju ett upp och nervänt U som hakar fast och håller fast kroken så det skall gå lite trögt att få ner kroken så den hänger i U:et.
Om det går för trögt få man kanske fila lite insidan i U:et, går det för lätt kan man behöva få det lite trängre i U:et (vet ej om det skulle gå att nypa ihop lite med en tång men det är ju aluminium så metallen kan kanske gå av om man är oförsiktig).

Mina krokar går ganska trögt att haka fast, man får trycka ner dem ganska hårt i sina fästen men väl där sitter de bra. Har matkassar hängande i dessa lite då och då, det har inte varit några problem alls.

/Bo

Bild
av Pnjk
Monterade idag på min bil.
Blev klockrent.

Köpte från bilia online och betalade 560 kr med gratis frakt.
Satsen innehöll 2st paneler och 6st krokar.

Om jag skulle montera igen så skulle jag nog använda en penna istället för en rits för att markera i hålen,
Då det var väldigt lätt att man råka flytta lite på panelen när man markera.

Men det gick bra och dem är på plats.

Bild
av yuphin
Behövde du använda något att slå ner krokarna med eller var det bara att klicka fast de? Jag har 3 krokar som inte går att få på plats med handkraft

Det var just att dom höjt bensindrivna bilar[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]