Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rastafarex
Har bekymmer med förardörren på min v70.. Centrallåset fungerar på alla dörrar utom förardörren (så klart). Knoppen åker upp men jag måste ändå låsa upp med nyckeln för just den dörren. Den går inte heller att öppna inifrån om jag inte låst upp den utifrån med nyckel. Normalt sett är det bara ett smått irriterande problem. Tills låset fryst så det inte går att öppna med nyckel över huvud taget och jag får klättra in från passagerarsidan. Nån som har några goda råd?
av *pettson*
Tänk om lika mycket energi använts till att lösa problemen, istället för att komma runt dom.
Då hade allt fungerat galant nu.
Tina låscylindern använd fuktutdrivande spray. Smörj med grafitspray.
Åtgärda eller byt låskistan.

Det fimns inga andra lösningar om du inte ska sälja bilen.
av Malmstroem
Alla har vi varit gröna någon gång.

Men Pettson har rätt. För att fixa problemet måste dörren isär och låskistan åtgärdas. Exakt vad som gett sig är svårt att säga -- det kan vara allting ifrån någon länk som hoppat av till totalhaveri. Det brukar synas när man tar isär.

Alternativet för dig är att prova själv eller lämna in. Personligen hatar jag att skruva i inredningen på gamla bilar. Det är alltid någon plastflärp som går sönder. Men hur som helst brukar det bli billigare att göra det själv.
av alan
Jaag bytte backspegel på min bil efter så jag har precis skruvat isär dörren var rätt enkelt bara att skruva bort alla skruvar och sen bryta isär dörren. Borde inte vara något problem. Som att bygga med lego. Det är säkert bara något som har glidit isär troligen fixat på under en timme.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]