- tis 14 jan 2014, 16:32
Har i dagarna ställt av min V70N 2.5T MY 2008 som jag åter ämnar ställa på framåt vårkanten. Den står i kallgarage, skall kanske tilläggas. Tänkte plocka ut batteriet, ladda upp det och förvara det utanför fordonet tills det är dags att ställa på det igen. Grannen och hans bekant påstår dessvärre att det skall man akta sig för. Tar jag ut batteriet kommer jag enligt dem att få världens problem med datorn och elektroniken i fordonet i form av fönsterhissar, AC, bilstereo som inte kommer att fungera. Det har tydligen hänt att folk inte kunnat starta sina fordon efter det att batteriet varit borttaget några månader och enda utvägen var bogsering till volvoverkstad och uppdatering av mjukvara för att få allt att fungera. Dessutom skulle AC:n ta skada eller t o m rasa om jag inte varmkörde motorn en gång i veckan. Jag ställer mig mycket frågande och skeptisk till påståendena ovan, men jag vill höra vad folk här på forumet har att säga. Ser tacksamt fram emot era synpunkter och erfarenheter i ämnet. ?:-/
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.
- By Posjlost