Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hade det ett tag, men har bytt till iPhone.
Tror det finns till såväl Iphone som Androider.
jag har Iphone men vill minnas det fanns till min Samsung också !
Använder den rätt ofta faktiskt i olika sammanhang.
Fanns det inte minst femtioelva olika decibelmätare till iPhone så blev jag väldigt förvånad.

Det mesta börjar nog finnas till Windows Phone också, kanske inte lika många valmöjligheter men man behöver inte ha tusen olika alternativ på allt (varav det mesta ändå är skräp) bara det finns ett par som är välgjorda och funkar bra. Det finns säkert tusen olika twitterklienter till iPhone men bara ett fåtal som är stora, populära och välgjorda och det är ju allt man behöver.

Sen är det ju en helt annan historia med den första generationen Windowsmobiler. Dom fick aldrig Windows Phone 8 och det är ingen som utvecklar nånting för WP7 längre.
Det stämmer nog det där med 100 olika skitappar för decibel-o-meter, facebook och väder. Men sambons favoritspel finns inte, och tur är väl det :D
Hittade en app som heter "OBD Auto Doctor", ska nog pröva en ELM 327 Blåtand till den. Fast min 97:a är nog en högoddsare för billiga läsare..
Nu drev jag visst iväg från ämnet lite, förlåt.
wissel skrev:Är det ingen som försökt använda Appar i sina mobiler.
Jag använder en från Arbetsmiljöverket och är nöjd med den.
Vet inte om siffrorna blir rätt men troligen har jag o appen ungefär
samma gradering av buller. Kostar gratis.
Placerar den i en hållare strax under backspegeln o mäter på samma
ställe varje gång. :???:
Arbetsmiljöverkets funkar utmärkt på min gamla Galaxy Nexus. Inom 1,5dB från riktig kalibrerad decibelmätare. Däremot min nya LG G2 visar generellt sett 10-15 fel. Trist :(
Perc skrev:Jag är fortfarande supernöjd med mina Hakkapeliitta R2, nu när vintern dragit igång på riktigt. Bästa vinterdäcket jag kört med på alla underlag utom våt blankis. Då ska man nog ha tungan rätt i mun. Men det ska man iofs ha med dubbdäck också.
Härligt att höra, beställde dessa Nokia Hakkapelitta R2 efter 7 år med dubbar och oljud som jag inte tål nåt vidare.
Hade dubbfritt innan, var Perelli tror jag.

Edit: Står så här i min offert från Volvo. "Nokian NOFA205/55R16 HR2 MATRES"

Det borde väl vara Nokia Hakkapeliitta R2?

Ok, då kör jag.

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]