Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. jag kan ju råka på det sista året då om jag kör lika mycket alla tre åren. Får kanske ta ett litet samtal med säljaren och höra hur han ser på det isåfall.. så man i allafall inte blir överraskad.. och hur pass mkt pengar det handlar om. Blir det för mycket får man väl låna en bil nån resa mot slutet för att slippa komma över gränsen. :)
Användarvisningsbild
av börne
poscarjr skrev:det kommer på tal vid mer än 500 mil för mycket. Detsamma, dvs 500 mil, gäller undermil då man alltså får pengar tillbaka.
Just det... känner igen det & tror han sa det till mig, jag & mitt minne :roll:

Då är det lugnt med 2000 för min del.
Användarvisningsbild
av joel80
Vad hade du avtalat om för miltal från början?
Användarvisningsbild
av börne
Bilnörden skrev:Jag körde 1000mil för mycket, fick lägga 33kr mer per månad.
På tre år eller? Blir ju inga jättesummor ändå. 1188kr.

Har inte fått pappret från min Volvohandlare ännu, är väl som vanligt att dom lovar att skicka men glömmer. Behöver ju inte bry mig förrän den ska servas men kommer antagligen hoppa på ett avtal.
Användarvisningsbild
av börne
Fick mitt prisförslag idag & det ser ju bra ut. Sen fick jag ju nästkommande service som inte kommer med i ett avtal till ett lägre pris så det får bli ett avtal för min del när det är dags, blev totalt 3700kr billigare än om jag betalar kontant vid varje service som ingår under tre år. :-)-)

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Hur många mil/år var det där avtalet på?
Användarvisningsbild
av börne
2000/år... ska dock ta till 200 - 300 mil då jag kör lite längre då jag tränar skytte en dag varje vecka nu vilket blir 500 mil extra mot tidigare, senaste 9 åren har jag kört 1700 mil/år i genomsnitt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad lågt ni ligger. Betalar 424kr/mån för mitt serviceavtal vilket innehåller 12k, 15k och 18k milaservice då ingår även kamremsbyte mm vid 18000, så lite drygt 5000kr per år

/Kalle

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]