- tis 14 jan 2014, 19:53
#824837
BSR utför inte mappningar av styrsystem, så är det BSR så är det ett vanligt enkelt chip (som enligt den info jag kunde hitta laddar 1.0-1.1bar).
Hade det varit autotech så hade den kanske kunnat varit mappad, men ingen vettig människa mappar om orginalstyrningen. Det är på tok för omständigt (=mer tid, =mer pengar) för att vara ekonomiskt försvarsbart. Det är ju liksom inte bara att koppla in en dator och börja mappa som på ett vettigt styrsystem (eller nyare system som går att programera via OBD uttaget).
Sen, 28papp för ett avgassystem!? Då måste det vara gjort i guld. När jag kikade förut var det dyraste jag kunde hitta strax under 19papp, varav ~11k var för downpipen och katten. Men det var det dyraste, I snitt låg 3" hela vägen på knappa 15. Bygger man själv kommer man betydligt billigare undan.
@Bengan
Filter och dump kan mycket väl göra till och från i felsökningssyfte. Vart du fått den uppfattning om att det inte spelar någon roll har jag ingen aning om.
Det är inte alls ovanligt att det är just en extern dump eller öppet filter som ställer till problem. Dessutom, en öppen dump ökar risken markant för fel på bilar med LMM. Ytterligare så kan dumpen vara åt h-e inställd eller rent av defekt, filtret kan ha blivit insmort i något grejs som LMMen inte mår bra utav osv osv.
Ska man felsöka en modifierad bil har man 2 alternativ: Antingen sätter man sig in i exakt VAD som är ändrat och VARFÖR det är ändrat - eller så återställer man till orginal så gott det går och felsöker som en omodifierad bil.
Nu blev det offtopic, men finns ju inte mycket annat att prata om innan OP kollat på dom saker som föreslagits.