- mån 13 jan 2014, 03:14
#824163
Tjenare...
Har en 850 t5 -94 tysk imp som har gått 19k mil...
Har haft rejäla problem med att den dricker så mkt (4l/milen)och går hackigt när turbon slår igång.
Nu är inte jag superhaj på sånt här så ja har plöjt ner åtskilliga tusenlappar på en volvo verkstad... Varje felsökning har indikerat nya fel. Tändstift o filter e bytta, en ny lmm sitter i, och lamda sonden ska va ok. Varje gång de har sagt att problemet är åtgärdat så lyser servicelampan igen efter 15min körning. Efter sista besöket så var det grenröret som behövde bytas tydligen och 13 tusen kr skulle det kosta. Då gav jag upp. Den är steg 3 chippad från bsr, och har öppet luftfilter.
Kan någon som är kunnig hjälpa mig? :)
Har en 850 t5 -94 tysk imp som har gått 19k mil...
Har haft rejäla problem med att den dricker så mkt (4l/milen)och går hackigt när turbon slår igång.
Nu är inte jag superhaj på sånt här så ja har plöjt ner åtskilliga tusenlappar på en volvo verkstad... Varje felsökning har indikerat nya fel. Tändstift o filter e bytta, en ny lmm sitter i, och lamda sonden ska va ok. Varje gång de har sagt att problemet är åtgärdat så lyser servicelampan igen efter 15min körning. Efter sista besöket så var det grenröret som behövde bytas tydligen och 13 tusen kr skulle det kosta. Då gav jag upp. Den är steg 3 chippad från bsr, och har öppet luftfilter.
Kan någon som är kunnig hjälpa mig? :)