Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pinguen
Min bakrutetorkare har inte gått nu på länge den la av i somras eller nått sånt.
Nu till min fråga.
Är det någon här som har byt torkarmotorn i sin v40 och har bra tips på lager? Tar i mot alla tips jag kan =)
Användarvisningsbild
av Pinguen
Ingen???
Användarvisningsbild
av V40sport
Inget annat tips än att du plockar bort beklädnaden på luckans insida - då kommer du åt torkarmotorn, som sitter synlig och bultad med 3 bultar i luckan. koppla från elen via en vit snabbkoppling och lossa sedan torkararmen från utsidan - muttern kan behöva en aning krypspray innan den vill släppa.

Beklädnaden (säger vi så?) sitter,vill jag minnas, med ett gäng plastclips runt om och 2 plåtskruvar i det inre handtaget. Ta det bara lugnt och metodiskt så fungerar det att byta torkarmotor. Man monterar dit den nya motorn i omvänd ordning.
Obs, jag har inte bytt min men har rotat mycket i bakluckan i samband med diverse eljobb och även ett byte av torkararm.

Annat är det att byta vindrutetorkarmotor på en klassiker som Volvo 140-serien...
Bild
av julisgranis
Köp en ny torkarmotor på ebay, är inte värt och hålla på med lager och skit när du kan få en helt ny för någon hundring extra på ebay.
Användarvisningsbild
av Pinguen
Du råkar inte ha någon länk till nån på eBay??
Användarvisningsbild
av Pinguen
julisgranis skrev:Köp en ny torkarmotor på ebay, är inte värt och hålla på med lager och skit när du kan få en helt ny för någon hundring extra på ebay.
Du har ingen länk???
Användarvisningsbild
av Pinguen
tack
köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]