Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Jag skulle gärna beställa en ny XC60 med leverans till den 1 september i år skulle passa bra.

När går det att beställa XC60 MY15?

Kan det tänkas vara några större nyheter när MY15 presenteras, eller har det mesta redan kommit nu i höstas?

I början brukar de ju vara rätt bra priser på nya årsmodeller, eller åtminstone ingen prishöjning. När kan det vara "strategiskt" att lägga en order?
av tunnis
Om man hänger på låset när de släpps till beställning (runt påsk) får man leverans runt 1 Juli.
av V60T3
rojo8515 skrev:Jag skulle gärna beställa en ny XC60 med leverans till den 1 september i år skulle passa bra.

Kan det tänkas vara några större nyheter när MY15 presenteras, eller har det mesta redan kommit nu i höstas?

I början brukar de ju vara rätt bra priser på nya årsmodeller, eller åtminstone ingen prishöjning. När kan det vara "strategiskt" att lägga en order?
Volvo brukar generellt börja produktionen av nya modellåret runt v20-22. Ibland har det dock hänt att den planerade produktionen av innevarande modellår har "tagit slut" i förtid pga oväntad hög efterfrågan vilket medfört att de lagt om produktionen tidigare.

Normalt brukar man kunna lägga beställningen i april (tror jag läst här på,forumet att det var möjligt att lägga order den 10/4 för MY14) för det nya modellåret. De första bilarna av nya modellåret brukar i regel levereras till kund innan semestern.(dvs för de som lagt ordern tidigt).

Normal leveranstid Volvo kan variera stort mellan modeller och pr. Även utrustning och motorval etc. spelar in men räkna med ca 10v

Mvh
av V60T3
rojo8515 skrev:Jag skulle gärna beställa en ny XC60 med leverans till den 1 september i år skulle passa bra.

Det nya faceliftet kom ju på My14 så det lär nog inte komma några design-mässiga förändringar alls. Möjligen någon ny färg kanske samt nya fälgar kanske. Volvos nya motorserie (VeA) är ju redan introducerad i XC60 My14B.

Generellt brukar hösten vara bäst att fynda enligt min erfarenhet. Då brukar tillverkarna samt handlarna vilja få upp resultaten inför Q4 och ha massa erbjudanden, typ AWD på köpet, vinterhjulskampanjer etc. Generalagent/tillverkarna brukar således premiera bäst denna tid. Beställer man en bil så tror jag det är bäst att lägga order under hösten så du får den levererad innan årskiftet (dvs bokförs på innevarande år) Lagerbilar brukar man kunna fynda bäst i december innan jul eller i mellandagarna. (Köpt två nya lagerbilar då och fått riktigt bra dealar)

Bryr man sig inte om bränsleförbrukninge[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]