Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swirre66
Jag har just köpt en 244GLT 84 i nästan nyskick, bilen saknar nackstöd bak så jag bjuder in ett par på Tradera i fint skick ..................
Min fråga är nu enkel ............... Hur monterar jag dit dessa, är det redan förborrat mm eller hur ska man gå tillväga och hur fäster man dom sedan i bilen ?
Låter kanske enkelt men jag vill inte sabba en sån fin originalbil utan det ska monteras som det ska
Tacksam för svar :)
av rd350
De sitter i två "hylsor" som är skruvade i plåten bakom ryggstödet, kolla så de inte redan sitter där. Annars ställer jag gärna upp och köper den billigt, kan leva med en fin glt utan nackstöd.... 8)
Användarvisningsbild
av Swirre66
rd350 skrev:De sitter i två "hylsor" som är skruvade i plåten bakom ryggstödet, kolla så de inte redan sitter där. Annars ställer jag gärna upp och köper den billigt, kan leva med en fin glt utan nackstöd.... 8)
Tack för hjälpen med ett lätt svar ......................

GLTn kan du få ge ett bud på :D
av rd350
Fästena är samma även på nyare modeller där nackskydd är standard så du kan nog hitta på skroten.
Användarvisningsbild
av Hilmer
För att montera hylsorna så måste man demontera ryggstödet (och för att demontera ryggstödet måste man lyfta bort sittdynan).
Sen ska det göras hål i hatthyllan.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Swirre66
Hilmer skrev:För att montera hylsorna så måste man demontera ryggstödet (och för att demontera ryggstödet måste man lyfta bort sittdynan).
Sen ska det göras hål i hatthyllan.

Bild
Bild
Tack för bilderna nu vet jag ju vad jag ska leta efter, egentligen borde ju hållarna varit med i köpet på mina nackstöd
de hör ju liksom till ................. har jag inga på bilen får jag leta på skroten. :D
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? Eftersom[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]