Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trex
Har S60 retar mig på en sak angående volymen på radion, den verkar inte minnas senaste volym som den hade när jag stängde av radion/bilen. Jag hittar inte heller var man skall ändra detta.

Min förgående bil V70 MY10 så kunde jag ställa/den minns volymen tills nästa gång, men S60 MY14 envisas med att starta upp med en volym som jag anser är för låg och jag har inte lyckas få den att starta upp med en annan volymnivå.

Går det att ändra volymnivån så att radion minns detta till nästa gång?

Annars så är jag nöjd med bilen, kan tyckas som petitesser men är lite irriterande att behöva skruva upp volymen varje morgon för att kunna höra nyheterna vid färd till arbetet.
av chaffis75
Jag tror Volvo ser detta som en finess de har på radion men det är klart man.kanske skulle vilja ställa in "start nivån" själv så som jag kan på min hemmabio förstärkare.

Fredrik
av Trex
Då var det inte så underligt att jag inte kunne finna/hitta hur man ställde in nivån på volymen för radion.
Backsenson och andra media gick att ställa in men inte radion. Nu är det väl inte hela värden den rasar förmodligen inte för detta :wink: men hade varit trevligt med lite högre volymnivå vid uppstart än vad som är fabriksinställt.
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]