Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Armen till strålkastartorkaren gick sönder förra vintern och jag fixade en ny arm i våras men har inte kommit mig för med att byta ut den då jag inte har hittat torkarblad till strålkastarna. Biltema har för alla serier utom 200-serien vad jag har sett ?:-/ . Är det någon som har koll på vilka som kan passa?

God Jul!
Man kan ju köpa gummi på meter vara, sen är det bara att trä på nytt gummi på de gamla hållarna.
Brukar bli billigare om inte annat, jag gjorde misstaget att tro att det nog inte skulle vara så dyrt med nya armar+blad till min 850, men den notan slutade med 900:- på Volvo, bara att betala och se glad ut eftersom man beställt det... ;)
Hilmer skrev:Man kan ju köpa gummi på meter vara, sen är det bara att trä på nytt gummi på de gamla hållarna.
Brukar bli billigare om inte annat, jag gjorde misstaget att tro att det nog inte skulle vara så dyrt med nya armar+blad till min 850, men den notan slutade med 900:- på Volvo, bara att betala och se glad ut eftersom man beställt det... ;)
Så gjorde jag häromdagen, fast köpte ett billigt torkarblad på biltema och använde gummit. Funkar bra, fast lite svårt att böja tillbaka hakarna snyggt. Funkar ju i nödfall i alla fall.
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/1402144[…]

Igår svängde jag förbi Volvo och p[…]

Hej! Är du nöjd med bilen? :) Jag ska […]

Volvo on call och GSM

Några nyheter om detta? Mycket spretig infor[…]