llesrof skrev:vetten skrev:
Jag har också irriterat mej en del på dom som leker "polis" i trafiken men det är nog lika vanligt i dom flesta åldrarna tyvär.
Det är nog sant. Gubbe, kärring och privatpolis är attityder. För någon månad sedan körde jag om en lite fransk skitbil på en 70-sträcka. Eftersom föraren inte kom upp i över 65 Km/tim så körde jag om, helt odramatiskt. Det skulle jag inte ha gjort. Först fick jag några helljudblinkningar. Jag brydde mig inte om det så då tändes helljuset så jag blev helt bländad genom backspegel. Då blev jag fly förbannad, tvärnitade, körde lite åt sidan, klev ut och stoppade bilen. Där satt en kärring och fräste "det är schutti här...". Jag frågade om det gav henne rätt att blända mig med helljuset bara för att jag kört om henne och sedan minskat hastigheten direkt efter omkörningen. "Det är schutti här..." blev svaret igen. Jag försökte verkligen förklara för henne att hon kanske borde komma upp i "schutti" då men hon hävdade bestämt att hon hållit det. Visst överskred jag hastighetsbegränsningen men direkt efteråt släppte jag gasen och gled ned till "schutti" igen. Hur fan diskuterar man med en sådan imbecill? Det går inte och dumheten skördade ytterligare en seger. Hon hade ett litet barn i bilen så jag lät det hela bero trots att jag blivit fly förbannad. "Flytta på dig för här skall jag svänga upp" var det sista jag hörde. Funderar på att åka in den vägen hon svängde upp på och kolla var hon bor och sedan viga mitt liv åt att jävlas med henne :-~
Men :roll: Hallå :roll:
Det där var väl lite att "leka polis" ELLER ?:-/ Visst hon gjorde fel, men att stanna och tillrättavisa ?:-/ Tveksamt om jag tycker att det är ok, jag skulle nog om jag hakade upp mej så mycket som du gjorde ha lagt mej lugnt och fin och låtit henne köra om och sen hängt på tills det gavs tillfälle att påpeka det jag tyckte om hennes bilkörning för att sedan bara åkt därifrån och fortsätta min färd dit jag var på väg.
Att jag skulle komma på att stoppa någon för en sådan bagatell är ju helt otänkbart, jag hade nog blinkat några gånger och kört om så snart jag kunnat utan att riskera något, ja kanske "pekat finger" och sen fortsatt.
Ingen tycker om "leksakspoliser" i trafiken :-O) Så utan att stöta mej med dej så får du ett gott råd av en snart klassad som "Gubbe" Försök att ta det lugnt och inte haka upp dej på småsaker

-)