Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fnatte
Hej!

Ska söka felkoder på en Volvo S70 -98.

Har en ELM 327 Bluetooth, men får det inte att fungera.
Vad jag kan läsa stöder S70:n protokoll ISO 9141-2 eller ISO 15765 CAN, som stöds av ELM 327 adaptern.

Någon som vet om det används andra protokoll?
av Fnatte
Lucif3r skrev:Nej, vol-fcr använder en specifik seriell kabel. Sök lite på forumet så hittar du en uppsjö av information om vol-fcr och vad som behövs.
Okej!
Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Vet faktiskt inte, det var lite dåligt med info...
Jag brukar rekommendera http://www.24.se/kkl-usb-ver-4091-p-656-c-227.aspx , då det är den jag själv kör med.

edit. Under punkt8 i ovanstående länk, "Product running as virtual comport", är det som är viktigast för att vol-fcr ska fungera optimalt. Det är designat för seriell kommunikation och kan vara grinig med vissa seriell->usb adaptrar. Det finns visserligen en version av vol-fcr som "ska" fungera med USB, men läste mycket om att det inte fungerade som det skulle innan jag köpte min kabel.
av Uninium
Kör du med android så har du ju torq att ladda hem och läsa felkoder,dock enbart motor.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
unlock26 skrev:Kör du med android så har du ju torq att ladda hem och läsa felkoder,dock enbart motor.

nja... vissa fungerar det för, men många inte... det är ett lotteri hurvida det fungerar eller inte. vol-fcr fungerar garanterat.
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde ger-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]