Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Vad händer om man har autostart aktiverad och stänger av direktstart efter man åkt i väg :?: Stannar värmaren för att återstarta, eller går den hela tiden till motorn blir varm :?:
Användarvisningsbild
av xerent
Den stänger av sig om man scrollar fram till Direktstart parkvärmare och trycker så den går till AV, oavsett om värmaren här startats med timer eller manuellt. Däremot är det oklart vilken park de vill man ska värma. Folkets park, kanske?
Användarvisningsbild
av apersson850
Troligen en bilpark.
Om jag har startat min värmare manuellt brukar jag stänga av den strax efter start. Den går ändå som extravärmare om det behövs.
Om den startat på timer och jag åker iväg lite tidigare brukar jag stänga av den om det är åtskilliga minuter kvar till automatstopp. Annars låter jag den vara.
Användarvisningsbild
av perin
Momentum skrev:Kom ihåg att värmaren kan gå på ½ effekt också
Det var något nytt. Hur gör man det?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
xerent skrev:Bara trampa lite på gasen. Händer det något, ja då är motorn varm :wink:
???
Användarvisningsbild
av Momentum
perin skrev:
Momentum skrev:Kom ihåg att värmaren kan gå på ½ effekt också
Det var något nytt. Hur gör man det?
Automatiskt
Användarvisningsbild
av xerent
VolvoB20 skrev:
xerent skrev:Bara trampa lite på gasen. Händer det något, ja då är motorn varm :wink:
???
Det blir mer vrid när motorn är varm än när den är minus 10, så upplever jag det iaf... Kall motor känns trött när man gasar.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]