Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freiendahl
Min fråga är passar ett avgassystem taget från en 850 T5 till en 850 ltt. Sitter en större turbo på. förenklar det. sitter turbon på samma ställe i alla 850?
av Freiendahl
Komplicerat det lät. Men hur vet man vad man ska ha till vad? Downpipe är den som går från turbon sen går avgassystemet vidare?
Är det downpipe.. katalysator.. sen avgassystem? Och vad ska man göra vid olika avgashus? Ska man anpassa röret beroende på avgashus?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
På våra bilar är sitter katten på downpipen, så måste man byta katt måste man byta downpipe ELLER kapa och svetsa.

Och ja, downpipen måste anpassas till avgashuset. Tyvärr tycker jag det låter lika komplicerat, så har inte brytt mig i att sätta mig in i vad som passar vilket avgashus osv :lol:

edit: och som svar på ditt PM så har jag inte den blekaste. Bästa är nog att höra med säljaren vilket avgashus downpipen är anpassad för. Det du annars måste göra är att köpa en fläns som passar, kapa bort den nuvarande på downpipen och svetsa dit den nya.
av Freiendahl
Nexus skrev:äh är det orginal turbo så borde det bara vara rakt eller vinklat hus som skiljer
Det är en 850 ltt import från italien tror jag. det sitter nu en stor turbo på. den drar som satan. så är inte en orginal från en 850 T. Får trixa och fixa ska nog lösa sig. vet inte hur länge jag har tänkt att ha kvar bilen. Man kan ju alltid ta en muff och två klammer. slipper man svetsningen.
av Freiendahl
Kollade idag. va ett avgassystem från en T5 inte en chans att det skulle passa. jag kunde trä in hela avgasrören i min downpipe. Så killen som jag köpte avgassystemet utav ska hjälpa att svetsa på fästet från det gammla avgassystemet efter som att han har garage. Jag måste alltså ha en ganska stor turbo på min då?!
Lucif3r skrev:Sen finns även "g", t ex 12g, som har annat hus. Sen skiljer det väl även om det är HL eller inte... Bah... Fram med svetsen så blir det nog bra :-}

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]