Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Gäller det om någon backar på en sten också för att bakrutan sitter för högt upp :?:
Lånar man ut bilen till svärmor kan vad som helst hända, det har med konstruktionen av svärmor att göra, inte hur en nyckel är designad...

;)
Användarvisningsbild
av Toson
Jag blir lite besviken på er som skyller på "fel hantering" vid en sån här händelse, då det uppenbart kan hända ALLA.
Det har ju inget med hur intelligent eller teknikkunnig man är, det är bara på det viset att "Finns möjligheten att göra fel så kommer detta att hända". Många gånger är det svårt att "göra fel" MEN DET GÅR!
Då är det konstruktionen/designen som inte är genomtänkt.
Man har ju "krocksäkra" bilar ..................... Varför då???
//Toson
Användarvisningsbild
av SvenB
Toson. Du är besviken på oss som "skyller på fel hantering", vad var det då :?: Sedan som du skriver "Många gånger är det svårt att göra fel MEN DET GÅR. Ja det gör det. Det går att göra fel i många situationer, men det är inte tillverkaren fel att man gör det. Det är inte Kodaks fel heller att tanten, jag skrev om tidigare, vände kameran fel och missade alla bilder från semesterresan. Du skall veta en sak, jag har gjort fel också. Men jag har tagit ansvar för det. En svärson till mig backade ner min brevlåda, men det var ingen som skyllde på mig för att jag hade placerat brevlådan "fel". Jag har nämligen fått lära mig att ta ansvar för mina handlingar, och det har jag lärt mina "barn" också.
Man har gjort många fel och mycket dumt i livet.
Jag provade dock att trycka i nyckel åt fel håll i går och jag klarade det inte, olika marginaler i tillverkningen på hålet till nyckeln kanske?
Användarvisningsbild
av Toson
Jag är helt medveten om att vissa inte behöver krocksäkra bilar lika lite som en nyckeldosa som inte kan stoppas in fel, men likt förbaskat kör man ner brevlådor som står rätt!!! :???: 8)
//Toson, som kan göra fel, om det går .............
Användarvisningsbild
av börne
Desmodue skrev:Jag provade dock att trycka i nyckel åt fel håll i går och jag klarade det inte
Som jag skrev tidigare så fattar jag inte hur man kan få för sig att trycka in nyckeln, för det tar verkligen stopp ?:-/

Nu provade man ju såklart inte med våld på nåt sätt, för det kändes som ett visst våld krävdes. Hur dum skulle man inte känna sig om man medvetet skulle fått i skiten på fel håll........ :-O)
Jag var också tvungen att gå och testa om man får in den fel väg och det går ju säkert (vilket är bevisat :lol: ) om man bänder/vickar in den men håller man den rakt och ska trycka in den får du använda en hel del våld. Nu testa jag utan nyckelbladet i.

Jag förstår inte heller hur man lyckas få in den fel ?:-/ En nyckel går ju alltid in lätt annars är något galet. Punkt...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av bem
Trådskaparen har en V70 2010. Tydligen går det på den årsmodellen att sätta i nyckeln "fel".
Tänker ej prova på min V70 2014, men ni som vill, prova gärna och rapportera tillbaka hur det gick.

/Bo
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]