Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Knasen skrev:
Vet du nått om givaren för stängd dörr? Eller får jag riva i blindo och lära mig själv hur den funkar
Visar den öppen dörr ibland bara?
Exakt! innerbelysningen kan blinka till när man kör, ibland när man skall starta så får man larmet "pass dörr öppen", och iböanbd när man skall låsa bilen får man öppna och stänga den dörren x antal ggr för att den skall fatta att inte är öppen.

/L
av Knasen
Prova med att justera låsbygeln på b-stolpen ytterst lite. Skulle det inte funka så är det nog låsbyte på bilen. När du öppnar dörren känns det så att dörren sitter i spänn?
Användarvisningsbild
av Loner
Knasen skrev:Prova med att justera låsbygeln på b-stolpen ytterst lite. Skulle det inte funka så är det nog låsbyte på bilen. När du öppnar dörren känns det så att dörren sitter i spänn?
Det skall jag göra, är låskista solid så man kommer inte åt att mecka med givaren?

Dörren känns inte som den sitter i spänn, känns som alla andra dörrar.

/L
av CANBus
nej, hela enheten är inkappslad med en kabelkontakt..
Användarvisningsbild
av Loner
CANBus skrev:nej, hela enheten är inkappslad med en kabelkontakt..
Usch då... *räknar kronor*

/L
av cme
Bytte låsenheten idag. Funkade perfekt tills jag kom hem då dörren låste upp sig igen!!!! Verkstan bytte ett relä också i samband med bytet av låset.

Frågan är vad som skall bytas nu?
Användarvisningsbild
av CarMan
cme skrev:Bytte låsenheten idag. Funkade perfekt tills jag kom hem då dörren låste upp sig igen!!!! Verkstan bytte ett relä också i samband med bytet av låset.

Frågan är vad som skall bytas nu?
man ska alltid kolla så låspinen har ratt vinkel mot hålet i panelen, samt att hålet ska vara tilräckligt stort, så inget kärvar
av cme
Inget kärvar någonstans. Samma problem när man kör utan dörrsidan på. Kan det vara fel på det nya låset? Vad finns det för andra alternativ?

cme
av cme
Var inne med bilen på verkstad iförrgår för att byta låsenhet på passagerarsidan. Man bokar in ett "paket" som innefattar innefattar jobbet och delarna (lås + 1st blindnit).

Bilen var fix o foxy enligt meken när han ringde och sa att det var klart men när jag kom var felet kvar. Var tvungen att ta bilen och skall tillbaka senare. Fick ingen förklaring om vad det kunde vara.

Någon som vet om det behövs en mjukvaruuppgradering? Vad kan det annars vara?

cme

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]