Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

oldtimersmc skrev:
llesrof skrev:
Hur kan man lämna ut en bil med serviceindikatorn aktiv? När det är så uppenbarligen fel. Så slarvigt att jag blir tokig. Känslan att jag nu sitter med en bil jag inte kan lita på förstärks.
Han kanske helt enkelt trodde att det var dags för service? Eller menar du att han skulle vetat precis allt om din bil?
OT
Detta är ett signifikant inlägg av skribenten
Jämför detta inlägg med bem:s
Ljusår skiljer dem åt...
Att vara spydig=Lätt att tillföra substans kräver lite mer.

Fan nu va ju ja spydig. jädrar va lätt det är att falla i fällan.
ON T
Strömlöst kan ställa till det i våra c-bussar och värre kommer det att bli i takt med att man sänker spänningen i styrsystemen
Nu är du oförskämd.
Rensat tråden på trams. Snälla försök hålla er till ämnet tack :-)-)

Sen tror jag ju att bärgaren hellre försöker få igång bilen på plats än stå vinsha upp den på flaket och sen åka lämna verkstad och ev fixa ersättningsbil mm
Varsel om lav batterispenning er en kjent SW bug på MY14 biler stor plattform. Gir ikke bare varsel, men man HAR faktisk lav batterispenning. Også etter lange kjøreturer. Løses med en SW oppdatering. Og lav batterispenning kan som nevnt gi alle mulige og umulige slags konstiga problem.
Peppar peppar har jag aldrig haft nån varning om låg batterispänning på min V70 2014 (tillverkad 2014-09) men det kan ju komma vad det lider. Bra att veta att en mjukvaruuppdatering då med all sannolikhet fixar det.
Synd att man inte, likt vanlig mjukvara och firmware till datorer, kan få redan på via dokumentation vad bilen har för mjukvara för tillfället (t ex på sidan "MIN VOLVO" vilken mjukvaruversion man har inladdad i bilen). Vad jag läst på andra ställen här på jagrullar vet knappt Volvoverkstäderna själva alltid vad en ny mjukvara fixar eller förbättrar.

/Bo
Mitt batteri la av (cell paj) och fick ta hjälp av annan bil för att via startkablar få igång den. Bilen startar och jag åker iväg för att köpa nytt batteri. MÅNGA konstiga elfel under den resan, bla var hela instrumenteringen helt svart...

Så låg spänning kan ge de mest konstiga fel.

/awwd
bem skrev:Peppar peppar har jag aldrig haft nån varning om låg batterispänning på min V70 2014 (tillverkad 2014-09) men det kan ju komma vad det lider. Bra att veta att en mjukvaruuppdatering då med all sannolikhet fixar det.
Synd att man inte, likt vanlig mjukvara och firmware till datorer, kan få redan på via dokumentation vad bilen har för mjukvara för tillfället (t ex på sidan "MIN VOLVO" vilken mjukvaruversion man har inladdad i bilen). Vad jag läst på andra ställen här på jagrullar vet knappt Volvoverkstäderna själva alltid vad en ny mjukvara fixar eller förbättrar.

/Bo
Och även om dom skulle veta vad alla mjukvaraförändringar var så är det föga troligt att dom skulle förstå dom, och så skulle det bli massa diskussioner med frågvisa kunder som inte heller kan eller förstår mjukvara. :D :wink:
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]