Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Jag får koncentrationsproblem när jag läser tråden, men om jag fattat rätt så lyser ABS-lampan? Det betyder i så fall att ABS är avstängt och att det finns minst en felkod. Om du har en multimeter så är första gratis-steget att mäta givarna via ABS-kontakten i motorrummet. Sök på forumet så hittar du allt du behöver för det.
Lycka till!
av AudiRaacing
taxi skrev:Hej! Jag får koncentrationsproblem när jag läser tråden, men om jag fattat rätt så lyser ABS-lampan? Det betyder i så fall att ABS är avstängt och att det finns minst en felkod. Om du har en multimeter så är första gratis-steget att mäta givarna via ABS-kontakten i motorrummet. Sök på forumet så hittar du allt du behöver för det.
Lycka till!
Jo det är lite rörigt ;) jo för göra det, men ska absen bli helt avstängd pga att en givare ex är trasig? För den hugger ju it vid hård inbromsning.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hm... Nu kommer jag fasen inte ihåg om 850 turbo 96- kör med Motronic 4.3 eller 4.4... Kör den med 4.3 så kan man bygga egen felkodsläsare.

edit: eller vafan tänker jag med. ABSen avläses med kabel oavsett styrsystem... Du behöver vol-fcr.
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]