Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeDiesel
God Fortsättning på er alla! :D

Jag beställde ny bil hos min ÅF den 13/12.
När ordern var inlagd fick säljaren direkt en hint om att bilen skulle kunna levereras första veckan i Februari.
När bilen sedan syntes i "Min Volvo", den 23/12, så stod det Prel.byggvecka 10 och lev. vecka 13.
Denna status gäller fortfarande idag i "Min Volvo" och bilen ligger kvar på status 1, dvs "orderlagd".

När jag pratade med min servicetekniker i ett annat ärende igår bad jag honom gå in i sitt system och kolla
och där ligger bilen som leveransklar 2014-03-15 men finns även inplanerad att anlända till ÅF mellan 2014-01-31 och 2014-02-06.

Någon som vet vad man skall tro/hoppas på? Känns låååååååångt fram till Mars.. :wink:
Hur har det sett ut för er?

MVH/Niklas
Jag beställde v44 och för mig så gick det snabbare än vad Min Volvo initialt visade (lev v2). Och betydligt snabbare än vad ÅF direkt hintade (lev v7). Till slut fick jag bilen i v51, dagen efter den anlänt till ÅF. Jag låg på min ÅF om att snabba på färdigställandet och det gjorde dom verkligen med den äran.
Så, om det kommer gå för dig som för mig slipper du vänta till mars. :)
Mvh Patric
poscarjr skrev:Jag beställde v44 och för mig så gick det snabbare än vad Min Volvo initialt visade (lev v2). Och betydligt snabbare än vad ÅF direkt hintade (lev v7). Till slut fick jag bilen i v51, dagen efter den anlänt till ÅF. Jag låg på min ÅF om att snabba på färdigställandet och det gjorde dom verkligen med den äran.
Så, om det kommer gå för dig som för mig slipper du vänta till mars. :)
Mvh Patric
Då bestämmer jag här och nu att DU har rätt och inte "Min Volvo" och ÅF... :wink: :D

MVH/Niklas
RilleS skrev:Jag beställde en XC70 i lördags, 4/1. Bilen kom in på "Min Volvo" idag, 8/1.
Preliminär byggvecka: v.5
Beräknad leverans: v.9

/Richard
Hej Richard!

Vilken motor valde du till din bil?
Tror att det finns fler prod.platser i fabriken till "femman" än till den nya D4:an (VEA)... :cry:

MVH/ Niklas
Användarvisningsbild
av RilleS
Det kan vara så Niklas,
Jag beställde XC70 D4 AWD, så det blir 5-cyl. De kanske räknar med att tillverka många sådana nu eftersom de kör kampanj på den.

/Richard
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]